اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

بدعهدی مسئولان آبفا برای اجرای طرح فاضلاب در مناطق محروم آبیک

در نشست خبری شورای شهر آبیک از بدعهدی مسئولان شرکت آبفای استان قزوین مبنی بر عدم اجرای طرح فاضلاب تعیین شده طبق امضای تفاهم‌نامه و پاسخگو نبودن اختصاص مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری آبیک سخن به میان آمد.

بدعهدی مسئولان آبفا برای اجرای طرح فاضلاب در مناطق محروم آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نشست خبری رئیس و اعضای شورای شهر آبیک با حضور خبرنگاران شهرستان آبیک عصر امروز در سالن اجتماعات پارلمان محلی برگزار شد. 
 
علی ساریجلو رئیس شورای شهر آبیک در این نشست با اشاره به مکاتبه با با معاون عمرانی استاندار قزوین و مدیر کل دفتر شهری استانداری قزوین مبنی بر لزوم بازنگری طرح تفصیلی این شهر اظهار کرد: از این مسئولان درخواست شده خارج از نوبت این موضوع بررسی شود چرا که فرار ساخت و سازها به دلیل به‌روز رسانی نشدن این طرح بوده و همه انبوه‌سازان در شهرهای همجوار شهر آبیک اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند. 
 
وی آبیک را شهری صنعتی واختصاص مالیات بر ارزش افزوده را بر مبنای جمعیت دانست و افزود: با نمایندگان مجلس، استاندار قزوین و فرمانداری شهرستان آبیک مکاتبه لازم برای افزایش مالیات بر ارزش افزوده به شهرهایی مانند آبیک صورت گرفته تا طبق بند یا تبصره‌ای این مهم تحقق یابد چرا که این میزان اختصاص مالیات بر ارزش افزوده پاسخگوی شهر نیست و حق شهروندان این میزان مالیات نیست.

از بین رفتن فضای سبز آبیک توسط پیمانکار سابق  
 
رئیس شورای شهر آبیک با بیان اینکه دریافت عوارض آلایندگی ردیف بودجه قانونی دارد، ادامه داد: میزان دریافت عوارض آلایندگی از واحدهای آلاینده در چند سال اخیر صفر بوده که همین موضوع را هم به نمایندگان مجلس و فرماندار شهرستان آبیک مطرح شده و مکاتبات لازم هم انجام شده تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهیم کرد. 
 
ساریجلو به از بین رفتن فضای سبز شهر آبیک به دلیل کم‌کاری پیمانکار سابق این پروژه همزمان با روی کار آمدن  شورای ششم اضافه کرد:  برنامه‌ریزی برای احیای فضای سبز شهر آبیک در دستور کار قرار گرفته و طبق فازبندی مناسب نسبت به احیا و بازآفرینی فضای سبز اقدام می‌شود و در چند روز آینده گل‌کاری در مناطق مختلف آغاز می‌شود. 
 
وی به برگزاری جلسه فوق‌العاده با مسئولان شرکت آبفای استان قزوین و امضای تفاهم‌نامه برای اجرای طرح فاضلاب خاطرنشان کرد: 100 کیلومتر از طرح فاضلاب شهر آبیک 10اجرا شده و 25 کیلومتر باقی مانده که طبق تفاهم‌نامه مقرر شده بود شرکت آبفا اجرای 5 کیلومتر از طرح فاضلاب را آغاز کند و ما هم قول دادیم مساعدت کنیم به 10 کیلومتر ارتقا داده شود که پیمانکار هم آماده بود و تقاضای شهروندان هم اجرای این مهم بود که با توجه به پیگیری‌های بسیار تاکنون هیچ خبری نشده و حتی پاسخ تلفن و پیامک اعضای شورای شهر هم داده نمی‌شود که ضمن گلایه از بدعهدی مسئولان آبفا، شرمنده مردم محلات محرومی همچون مهدیه و فردوس شده‌ایم. 
 
این مسئول بیان کرد: اختصاص 8 هزار متر مربع زمین در ضلع شرقی شهر آبیک به آرامستان به عنوان ورودی استان قزوین و شهرستان پذیرفته نیست و مساحت آن یک سوم آرامستان کنونی است؛ گرچه تلاش می‌کنیم از ظرفیت آرامستان فعلی استفاده حداکثری شود، از سویی مکان‌یابی برای آرامستان جدید بر مبنای اصول فنی در دستور کار قرار دارد. 
 
رئیس شورای شهر آبیک افزود: در حال مکان‌یابی  برای احداث پارک مناسب در شهرک فردوس شهر آبیک هستیم که بودجه آن پیش‌بینی شده و به محض تعیین مکان، بلافاصله با قید فوریت عملیات اجرایی ساخت پارک در این شهر آغاز می‌شود. 

تجهیز شهر به نصب دوربین‌های نظارتی
 
ساریجلو به نیاز ایستگاه آتش‌نشانی شهر آبیک به نردبان بالابر برای خدمات رسانی به واحدهای مسکونی چندین طبقه همچون مهر و... با هزینه‌ای بین 16 تا 32 میلیارد تومان و انعکاس این موضوع به نمایندگان مجلس به دلیل اهمیت وجود آن و پوشش دادن شهرهای اطراف توسط این ایستگاه در مواقع لزوم ادامه داد: با توجه به اختصاص اعتبار 10 میلیارد تومانی برای اجرای طرح آسفالت،لکه‌گیری و روکش بسیاری از خیابان‌ها همچون خیابان‌های شریعتی، هفت تیر، آزادگان، شهرک‌های فردوس، قدس و خرم تا آخر خرداد ماه جاری اجرایی می‌شود و مابقی معابر و خیابان‌ها در فصل گرم سال اجرایی می‌شود گرچه باید گفت انباشته شدن عدم آسفالت چندین ساله را در مدت هشت ماه نمی‌شد اجرا کرد و زمان‌بر است. 
 
وی به‌روزرسانی سیستم روشنایی معابر و پارک‌ها و مکان‌های مختلف، تجهیز شهر به نصب دوربین‌های نظارتی، احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی در 4 نقطه شهر آبیک و نصب تابلوی منحصر به فرد و شکیل با تمثال شهدا در ورودی شهر آبیک از سمت شرق را از اقدامات در دستور کار شورای شهر آبیک ذکر و اذعان کرد: با پیگیری‌های شهردار و شورای شهر آبیک مشکل اراضی قولنامه‌ای شهر آبیک رفع شده و شهروندان دارای بیش از 110 مترمربع زمین می‌توانند برای ساخت و ساز مجوز پروانه أخذ کنند؛ 1500 پرونده در راه و شهرسازی تشکیل شده و بر اساس ماده 147 هزینه‌های کارشناسی، نقشه‌برداری و تعیین قیمت انجام شده اما هنوز صدور سندها راکد مانده که ساماندهی به این وضعیت از سوی مسئولان راه و شهرسازی ضروری است.

این عضو شورای شهر آبیک بودجه شهرداری را 105 میلیارد تومان بیان کرد و افزود: 50 درصد از این بودجه عمرانی و 50 درصد دیگر صرف هزینه‌های جاری خواهد شد.در خصوص پروژه‌ها فاز مطالعاتی لحاظ کرده‌ایم تا تصمیم‌گیری آنی نشود و پروژه‌ها اصولی و فنی تعریف و اجرایی شود.

نداشتن اعتبار برای عدم انجام طرح فاضلاب قابل قبول نیست

رضا محمدزاده نایب رئیس شورای شهر آبیک درادامه این نشست با ذکر اینکه قطار عمرانی تازه دارد روشن می‌شود و نیازمند همفکری رسانه‌ها، فرهیختگان، نخبگان و مردم برای تسریع در این امر با توجه به سرعت بسیار پایین اجرای پروژه‌های عمرانی هستیم، اذعان کرد: خبرنگاران شهرستان آبیک در حد توان مشکلات و مسائل را پیگیری می‌کنند که از مطالبه‌گری رسانه‌های مختلف استقبال می‌کنیم.

این عضو شورای شهر آبیک افزود: عدم اجرای طرح فاضلاب در مناطق محروم شهر آبیک تاسف‌بار است و امکان حفر چاه جدید برای فاضلاب در واحدهای مسکونی این مناطق وجود ندارد و عدم اجرای طرح فاضلاب، نارضایتی عمومی ایجاد کرده؛ از سویی مسئولان شرکت آبفای استان مسئول اجرای این طرح هستند و اذعان می‌کنند اعتبار نداریم که این مهم قابل قبول نیست این در حالی است که مدیریت شهری مساعدت لازم را خواهد داشت اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

مرتضی محمدی سخنگوی شورای شهر آبیک با اشاره به مزایده گذاشتن استخر شهرداری آبیک بیان کرد: قیمت کارشناسی شده و کارهای قانونی در حال انجام است که با تعیین تکلیف این موضوع، پس از اجرای تعمیرات 1.5ماهه نسبت به راه‌اندازی استخر اقدام خواهد شد.

وی افزود: شورای شهر آبیک پیگیر مطالبات و مشکلات مردم است و تمام مصوبات به نفع مردم تایید و به تصویب رسیده است.

استقبال از انتقاد سازنده اصحاب رسانه

نازنین زهرا اجلی دیگر عضو شورای شهر آبیک هم با اشاره به انتقاد سازنده از سوی اصحاب رسانه شهرستان آبیک در حوزه مشکلات و معضلات شهری و استقبال از این موضوع تصریح کرد: با اطلاع‌رسانی اخبار در زمینه مسائل شهری مردم در جریان عملکرد و اقدامات مدیریت شهری قرار می‌گیرند. انتظارات و خواسته‌های مردم مبنی بر آبادانی و توسعه شهر به حق است و قبول داریم اما با کمبودهایی دست و پنجه نرم می‎‌کنیم.

وی افزود: از خبرنگاران شهرستان آبیک درخواست می‌شود همان گونه که نقاط ضعف شورای شهر را بیان می‌کنند نظرات و راهکارهای خود را برای برون از مسائل و مشکلات شهری ارائه دهند تا بتوانیم برای پیشرفت شهر و رفع مشکلات مردم گام‌های ارزنده‌ای برداریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول