اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ضرورت برخورد قاطع با عاملان قطع درختان و زمین‌خواری

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، جلوگیری از آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع و مقابله با قطع اشجار به صورت غیرقانونی و برخورد با مقوله زمین‌خواری را در حال حاضر جزیی از ضرورت‌های مهم اداره‌ منابع طبیعی دانست و بر لزوم همکاری همه متولیان امر و دستگاه‌های نظارتی تاکید کرد.

ضرورت برخورد قاطع با عاملان قطع درختان و زمین‌خواری

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در دیدار مدیرکل منابع طبیعی استان آذربایجان‌شرقی با تشریح اهمیت منابع طبیعی و آبخیزداری حفاظت و مراقبت از مواهب الهی و خدادادی را وظیفه همه آحاد جامعه دانست.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه مراتع و جنگل‌ها به عنوان نعمت مهم خدادادی باید از سوی همگان مراقبت شود چون این مواهب الهی و طبیعی باعث بقای انسان‌هاست و بدون منابع طبیعی امکان حیات میسور نیست.

وی، جلوگیری از آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع و مقابله با قطع اشجار به صورت غیرقانونی همچنین برخورد با مقوله زمین‌خواری را در حال حاضر جزیی از ضرورت‌های مهم اداره‌ منابع طبیعی دانست و بر لزوم همکاری همه متولیان امر و دستگاه‌های نظارتی تاکید کرد.

سیروس داوودی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان‌شرقی هم با ارائه گزارشی از  مسائل مهم منابع طبیعی و آبخیزداری  استان از جمله مباحث مختلف در حوزه حفاظت و صیانت از عرصه‌های طبیعی و پدیده‌هایی چون زمین‌خواری و قطع اشجار جنگلی و مدیریت مراتع و خصوصا وقوع آتش‌سوزی در فصل گرما  گفت: وقوع آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها  و مراتع عمدتا عامل انسانی دارد و صیانت از منابع طبیعی نیازمند فرهنگ‌سازی و تلاش جهادی است.

داوودی با اشاره به توجهات ویژه و دلسوزانه نماینده محترم ولی فقیه در استان نسبت به منابع طبیعی و آبخیزداری این مجموعه را نیازمند راهنمایی و حمایت‌های ایشان برای فرهنگ‌سازی معارف منابع طبیعی دانست.

وی یادآور شد: اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری با توجه به ماموریت کاری و اثرگذاری که در حوزه‌های مختلف دارد، جزو ادارات مهم استانی است و خدمت در مسئله منابع طبیعی را خدمت به حیات بشر می‌داند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول