اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

موانع واحدهای صنعتی کشاورزی راکد قم شناسایی می‌شوند

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: تمام توان خود را در جهت شناسایی و رفع مشکلات و موانع واحدهای صنعتی کشاورزی راکد و نیمه فعال به کار می‌گیریم‌.

موانع واحدهای صنعتی کشاورزی راکد قم شناسایی می‌شوند

حسین طاهری فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهمیت رفع موانع تولید گفت: در سال ۱۴۰۰ با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور در بحث صنایع تبدیلی و غذایی اقدامات خوبی انجام گرفت که از این موارد می‌توان به کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، ایجاد اشتغال اعم از فصلی و دائمی، جذب مواد خام محصولات، ایجاد توازن نسبی درآمد و تقویت توان اقتصادی مناطق روستایی اشاره کرد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، بالا بردن سطح دانش و درآمد روستاییان را از اهداف سازمان جهاد کشاورزی دانست و افزود: با فراهم‌سازی فضا و محیط مناسب جهت رشد ابتکارات و خلاقیت‌ها و شکوفایی استعداد روستاییان با ایجاد اشتغال در روستاها از طریق فعال‌سازی واحدهای تولیدی و مشاغل خانگی به عدم مهاجرت آنها به شهر کمک می‌کنیم.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی در سال گذشته پرداخت و از صدور  ۲۵ فقره مجوز تاسیس با سرمایه ثابت ۲۹۶۳ میلیارد ریال خبر داد و گفت: در این مدت ۸۶۸ مورد مشاوره فنی نیز به متقاضیان ارائه شده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قم همچنین با اشاره به ایجاد شرایط جذب ۱۶۲ هزار تن مواد خام در سال ۱۴۰۰ گفت: در سال گذشته ۱۴ فقره پروانه بهره برداری با ظرفیت اشتغال ۲۷۳ نفر نیز صادر شد.

طاهری فرد همچنین از صدور ۸ مورد مجوز توسعه با اشتغال ۱۱۲ نفر و سرمایه ۹۴۰ میلیارد ریال در سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۵ مورد با ایجاد اشتغال ۶۷ نفر و سرمایه ثابت ۲۱۹ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به سه خصوصیت فساد پذیری،فصلی بودن و تنوع کمی و کیفی در محصولات کشاورزی افزود:با توجه به مقطعی بودن برخی از محصولات کشاورزی بعد از تولید و برداشت، این محصولات را فرآوری می‌کنیم و با حداقل ضایعات جوابگوی نیاز مصرف کنندگان هستیم.

طاهری فرد همچنین با تاکید بر اهمیت مشاغل خانگی در استان گفت: با همکاری اداره کار رفاه و تامین اجتماعی و معاونت غذا و دارو نسبت به صدور ۱۶ مجوز مشاغل خانگی اقدام شده است،که با سرمایه‌گذاری اندک و تسهیلات بانکی می‌توانند به ایجاد مشاغل خانگی بپردازند.

انتهای پیام/۷۸۰۳۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول