اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کمک 7 میلیارد ریالی خیر ابهری برای آزادی زندانیان

رئیس کل دادگستری استان زنجان از کمک 7 میلیارد ریالی یک خیر برای آزادی زندانیان خبر داد و گفت: این کمک در قالب پویش آزادی زندانیان اهدا شد.

کمک 7 میلیارد ریالی خیر ابهری برای آزادی زندانیان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ماه رمضان ماه رحمت و مغفرت و فرصتی برای گذشت است و ماهی است که اعمال انسان مورد لطف مضاعف خداوند قرار می گیرد.

هر سال همزمان با ماه مبارک رمضان، پویش جمع آوری کمک‌های مردمی به میزان دلخواه و هر چند اندک برای آزادی  زندانیان جرائم غیرعمد برگزار می‌شود.

افرادی که در تصادف باعث فوت یا ایجاد نقص عضو برای دیگران می‌شوند و ملزم به پرداخت دیه هستند، یا در حادثه کارگاهی دخالت داشته، حتی کاسب‌هایی که دچار ورشکستگی می‌شوند، کشاورزانی که محصول آنها ثمر نداده، ضامن شده و وام گیرنده فرار کرده، زندانیان نفقه، مهریه و... جزو زندانیان جرائم غیرعمد محسوب می‌شوند.

امسال نیز با همت خیرین این پویش در زنجان راه اندازی شده و دل بسیاری از خانواده های زندانیان نیازمند شاد شده است.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان در این باره گفت: در ادامه جمع آوری کمک‌های مردمی در قالب جشن گلریزان در استان که به طور مجازی و هم حضوری در ستاد دیه سراسر استان برگزار می‌شود، یک خیر ابهری به نام احمدکتابیان که در سنوات گذشته به ستاد دیه زمین اهداء کرده بود در اقدام خداپسندانه یک قطعه زمین به ارزش ۷۰۰ میلیون تومان به جشن گلریزان اهداء کرد.

وی افزود: با وساطت و میانجیگری شورای حل اختلاف شهرستان زنجان و اعضای ستاد صبر استان، محکوم له با گذشت از تمام طلب خود به ارزش ۲۳۰ میلیون تومان در پویش «من به حرمت علی(ع) می بخشم»، پیوست.

رئیس کل دادگستری استان زنجان تاکید کرد: اشاعه فرهنگ صلح و سازش و گذشت یکی از اصول بنیادین در فرهنگ اسلامی است و دستگاه قضایی استان با بهره گیری از ظرفیت شورای حل اختلاف و ستاد صبر در گسترش این فرهنگ در سطح جامعه تمام تلاش خود را انجام می‌دهد.

کمک ۴ میلیارد تومانی زنجانی‌ها به ستاد دیه

علاءالدین کریمی رئیس ستاد دیه استان زنجان نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت: هدف ستاد دیه در حوزه آزادی زندانیان و کمک به محکومان قطعی در جرائم غیرعمدی و محکومیت‌های قطعی مالی است.

وی با بیان اینکه زندانیان دارای بدهی مالی، مهریه، نفقه، حوادث کارگاهی، و تصادفات و دیه، مشمول کمک‌های مردمی هستند، ابراز کرد: پویش آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از عید تا عید در استان آغاز شده است و همکاری مردم تاکنون مطلوب بوده است.

رئیس ستاد دیه استان زنجان با اشاره به اینکه کل واریزی از طرف خیرین تاکنون ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است، اضافه کرد: این مبلغ از طرف ۷ هزار نفر کمک شده است.

کریمی با اشاره به اینکه میزان کمک خیرین از ۱۰ هزار تومان تا ۱۵۰ میلیون تومان بوده است، بیان کرد: یک خیر در ازای آزادی ۴ زندانی ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت کرد.

وی از آزادی ۲۰ زندانی از آغاز ماه رمضان تاکنون خبر داد و افزود: ۱۰ نفر دیگر نیز تا آخر ماه مبارک رمضان آزاد خواهند شد.

رئیس ستاد دیه استان زنجان با اشاره به اینکه پویش آزادسازی زندانیان تا آخر ماه رمضان ادامه دارد، تصریح کرد: در روش مستقیم خیران و علاقه مندان به مشارکت در آزاد سازی زندانیان، به طور مستقیم به این ستاد مراجعه می‌کنند و وضعیت هر یک از زندانیان برای آنها توضیح داده می‌شود و آنها پرداخت تمام و یا بخشی از مبالغ بدهی زندانی را تقبل می‌کنند و در روش غیرحضوری نیز خیرین کمک های خود را به شماره حساب ستاد دیه استان زنجان واریز می‌کنند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول