اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

فارس من| شیوه‌نامه نقل و انتقال فرهنگیان اصلاح شد

وزیر آموزش و پرورش از اصلاح شیوه‌نامه نقل و انتقال فرهنگیان خبر داد.

فارس من| شیوه‌نامه نقل و انتقال فرهنگیان اصلاح شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش از تغییر در شیوه‌نامه نقل و انتقال فرهنگیان خبر داد.

وی درباره تغییرات در شیوه‌نامه نقل و انتقالات فرهنگیان، گفت: در جهت تحکیم بنیان خانواده، مشکل نقل و انتقال زوجین فرهنگی و همکارانی که تازه ازدواج می‌کنند، حل شد و تسهیلاتی برایشان فراهم شد. همچنین ایثارگران و نیروهایی که مأمور می‌شوند، اعم از نیروهای نظامی و مأمورین دستگاه‌ها نیز برایشان تسهیلات فراهم شد. 

* اگر نقل و انتقالات را بدون ضابطه آزاد کنیم، مناطق کمتربرخوردار از معلم خالی می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره گلایه فرهنگیان از افزایش میزان سنوات در نقل و انتقالات، تصریح کرد: در بعضی از جاها سنوات را خیلی تقلیل دادیم، اما اینکه فرد رسمی و پیمانی باشد، شرط است. 

وی درباره دلیل تغییرات این شیوه‌نامه گفت: واقعیت این است که نقل و انتقالات در تمامی دستگاه‌ها، مبتنی بر نیاز و عدم نیاز است. در آموزش و پرورش اگر نقل و انتقالات را بدون ضابطه آزاد کنیم، مناطق کمتربرخوردار از معلم خالی می‌شوند و مجبوریم معلم ناآماده بگیریم. یعنی معلمی که تربیت معلم نرفته و رشته‌اش مرتبط نیست و لذا به نظر می آید ظلم به دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار است. 

*انتقال اضطراری بر نمی‌گردد

نوری با تأکید بر اینکه برای افراد استثناء شرایطی را فراهم می‌کنیم، بیان کرد: انتقال اضطراری بر نمی‌گردد و نقل و انتقالات یک مرحله‌ای می‌شود.

وی درباره افزایش بازنشستگی معلمان با اجرای رتبه بندی گفت: باید رفتار فرهنگیان را ببینیم و با قطعیت نمی‌دانم و برخی این نظر را دارند. سال گذشته حدود 71 هزار نفر از فرهنگیان بازنشسته شدند که باید برای امسال ببینیم چگونه خواهد شد.

وی درباره پرداخت اضافه کار سریداران مدارس گفت: این مبلغ از اردیبهشت پرداخت می‌شود و بدهی فروردین هم با حقوق اردیبهشت محاسبه خواهد شد.

تاکنون حدود ۱۴ هزار فرهنگی در سامانه فارس من این خبرگزاری با ثبت سوژه‌هایی با عناوینی چون «لغو شرایط سخت نقل و انتقالات فرهنگیان» و «مطالبه بازنگری در بخشنامه ارسالی نقل و انتقالات فرهنگیان» خواستار پیگیری هستند.

فرهنگیان در این سوژه‌ها عنوان کردند: «با توجه به شرایط جدید اعلامی برای نقل و انتقالات فرهنگیان از جمله شرط سوابق تجربی ۱۰ سال و یا بیشتر و همچنین یک مرحله‌ای شدن نقل و انتقالات و حذف انتقال اضطراری، ما فرهنگیان خواستار لغو این شرایط و نیز اخذ تدابیری جهت سهولت در نقل و انتقالات هستیم».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول