اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تزریق بیش از ۳ میلیون واکسن کووید ۱۹ در گلستان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان از تزریق بیش از ۳ میلیون دُز کووید۱۹ در استان خبر داد.

تزریق بیش از ۳ میلیون واکسن کووید ۱۹ در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سعید گل‌فیروزی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ۳ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۱۴۹ واکسن کووید۱۹ در گلستان تزریق شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت و کنترل کرونا از اولویت دانشگاه علوم پزشکی است، تصریح کرد: با توجه به وجود اپیدمی کرونا و سویه امیکرون، اولویت دانشگاه علوم پزشکی مدیریت و کنترل کووید ۱۹ است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان ابراز کرد: ما همچنان در پیک ششم کرونا به سر می‌بریم و خوشبختانه با کاهش بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در گلستان هستیم.

گل‌فیروزی از تزریق واکسیناسیون شتاب‌دهنده گلستانی‌ها در زمینه کرونا خبر داد و خاطرنشان کرد: اکنون وضعیت کرونا در گلستان در حال مدیریت است با توجه به آزاد بودن سفرهای نوروزی در سال جاری انتظار می‌رفت شاهد افزایش نسبی و قابل ملاحظه‌ای در میزان بستری و جان باختگان کرونایی در گلستان باشیم اما خوشبختانه به دلیل تزریق واکسیناسیون به ویژه در شهریورماه شاهد سیر نزولی بیماران کرونایی در استان بودیم.

وی یادآور شد: دُز نخست واکسن کرونا در گلستان به ۹۳.۸ درصد رسید و در دوم به ۸۳.۹ درصد و دُز سوم به بیش از۳۸. ۴ درصد رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار کرد: براساس مطالعاتی که صورت گرفت میزان بستری افراد واکسن نزده نسبت به افرادی که واکسن زدند به ۱۷ برابر رسید و همچنین میزان مرگ و میر این افراد ۶ برابر افراد واکسن زده است.

گل‌فیروزی از شهروندان گلستانی خواست برای تزریق دز سوم اقدام کنند.

انتهای پیام/۸۳۰۱۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول