اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

برخورد جالب مردم یک روستا با خرس/ تقدیر محیط زیست از اهالی «الگن»

مردم روستای الگن چاروسا به خرسی که به قرق‌بان افتخاری آنها حمله کرده، برخورد بسیار خوبی داشتند و هیچ آسیبی به این حیوان نرساندند.

برخورد جالب مردم یک روستا با خرس/ تقدیر محیط زیست از اهالی «الگن»

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد طی پیامی از مردم طبیعت دوست بخش چاروسا که حاضر نشدند به خرسی که به قرق‌بان افتخاری آنها حمله کرده، آسیبی برسانند تقدیر و تشکر کرد.

عصر دیروز یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، خدارحم درخش طبیعت دوست ساکن روستای الگن بخش چاروسا شهرستان کهگیلویه، در دامنه کوه سیاه حدفاصل ۴۲ کیلومتری از مناطق حفاظت شده خائیز، که بصورت داوطلب با بنیاد الگن، بخشی از این منطقه را حفاظت می‌کرد مورد حمله یک قلاده خرس قهوه‌ای قرار گرفت و از ناحیه هر دودست آسیب دید.

پس از پیگیری و عیادت مسؤولان محیط زیست از قرق‌بان افتخاری در بیمارستان دهدشت، خوشبختانه پزشک معالج حال عمومی وی را خوب گزارش داد.

همچنین گزارش مسؤولان محیط زیست که از عصر دیروز تاکنون در منطقه حضور داشته و لحظه به لحظه سلامتی خرس را رصد می‌کردند، حاکی از سلامتی کامل خرس است.

اسلام جاودان خرد سرپرست حفاظت محیط زیست استان طی پیامی از مردم طبیعت دوست این شهرستان و بنیاد الگن تقدیر و تشکر کرد. 

در این پیام آمده است: امروزه در گوشه و کنار کشور عزیزمان ایران اسلامی، گاه تصاویری از شکار یا آزار و اذیت حیات وحش دیده و شنیده می‌شود که طبیعت دوستان و دغدغه مندان به حیات وحش واکنش‌های زیادی را از خود نشان می‌دهند. 

برخورد جالب توجه مردم با فرهنگ روستای الگن با خرس قهوه‌ای، به‌رغم آنکه یکی از جوانان این روستا را از ناحیه هر دو دست مصدوم کره بود، اما مردم این روستا حاضر نشدند آسیبی به آن برسانند جای بسی تقدیر و تشکر و نشان از رشد و بالندگی فرهنگ زیست محیطی آن منطقه را دارد. 

بر خود لازم می‌دانم به نمایندگی از کارکنان حفاظت محیط زیست و طبیعت دوستان استان از همراهی و همکاری خوب مردم این روستا تقدیر و تشکر کنم. 
 


انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول