اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

عاشقانه‌های سومین شب قدر در قبله تهران/ احیاداران فریاد «الغوث» سر دادند

فریاد «الغوث» احیاداران در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در قبله تهران طنین انداز شد.

عاشقانه‌های سومین شب قدر در قبله تهران/  احیاداران فریاد «الغوث» سر دادند

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، فضیلت شبِ بیست و سوم ماه رمضان از دو شب قدر قبلی بسیار بیشتر است. شبی که برتر از هزار ماه است، شب تقدیر و تعیین سرنوشت، شب وعده با خداوند غفور، شبی که پیر و جوان به رحمت واسعه او چشم دوخته‌اند.

در سومین شب قدر نیز مؤمنین خداجوی با قرائت ادعیه و تمسّک به اسماء الله و ائمه هدی علیهم السلام، دست نیاز به سوی خالق بی نیاز برداشته و شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان را احیاء داشته و تسبیح توبه و استغفار را دانه دانه به‌شماره انداخته و خداوند رحیم را شکر و سپاس گفتند که بار دیگر به ماه ضیافت الهی و شب قدر دعوت شده‌اند.

قبله تهران نیز همچون سراسر کشور در این شب‌های نورانی میزبان عاشقان و شیفتگان اهل بیت علیهم السلام بود. مردم مؤمن و روزه‌دار پایتخت در شب‌های قدر خود را به کربلای ایران رسانده و در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و سایر بقاع متبرکه شهرری شب زنده‌داری کردند.

زمزمه «الهی العفو» در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در فضای ملکوتی حریم ملک پاسبان سیدالکریم پیچید و عاشقان آل الله علیهم السلام که در این مکان نورانی حضور یافته بودند، در زیباترین حالات تقرب به معبود خویش به مناجات پرداختند.

در مراسم روحبخش و نورانی احیای سومین شب قدر، صحن‌ها و رواق‌های این آستان ملکوتی شاهد حضور دلدادگانی بود که امشب نیز با چشمانی اشکبار آمدند تا در آخرین شب قدر به واسطه «الغوث الغوث»، دعا کنند برای دردهای پنهان، برای رازهای ناگفته، برای دل‌های شکسته، برای طاقت‌هایی که کم شده، برای بیماران و چه خواسته‌ای در این شب قدرزیباتر از تعجیل برای فرج مولایی که آمدنش تمام آرزوهای منتظران را به استجابت می‌رساند.

تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط امیرعلی یادگاری، قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر و مرثیه سرایی با نوای حمید رمضانپور و امیر نعیمی و سخنرانی و مراسم احیا توسط حجت الاسلام ناصر رفیعی از ویژه برنامه های این شب نورانی در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) بود.

حجت الاسلام رفیعی در این مراسم با اشاره به اهمیت شب قدر اظهار کرد: احیای شب های قدر و استغفار و اعمال ویژه این لیالی قطعا بر مقدرات سال آینده انسان ها تاثیرگذار است و یکی از امور مهم در این شب ها تبیین و تفکر در مباحث معرفتی است که یکی از مباحث مهم در طول عمر انسان، موضوع عاقبت بخیری، لوازم و عوامل آن است.

وی با بیان اینکه موضوع عاقبت بخیری برای انسان به صورت دفعی اتفاق نمی افتد، گفت: باید انسان دائما در تلاش باشد تا به سرانجام خوب برسد و عمده مشکل ما باقی نماندن در حس معنوی است که با گذر زمان دارایی های معنوی را از دست می دهیم از این رو باید از خدا و ائمه هدی علیهم السلام بخواهیم که این حالات برای ما باقی بماند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به راه های ذکر شده در سوره قصص در مورد عاقبت به خیری انسان، افزود: خداوند در قرآن کریم، دوری از تکبر و عدم فساد را سبب عاقبت بخیری معرفی می نماید که این فساد اعم از فساد اقتصادی، اداری، رفتاری است و ترک این دو به همراه تقوای الهی، موجبات سعادت اخروی انسان ها را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول