اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بررسی آمادگی رزمی پایگاه نظامی 201 روسیه در تاجیکستان

منطقه مرکزی نظامی روسیه از آغاز بررسی رزمی پایگاه نظامی این کشور واقع در خاک تاجیکستان، خبر داد.

بررسی آمادگی رزمی پایگاه نظامی 201 روسیه در تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، منطقه مرکزی نظامی روسیه در مورد آغاز بررسی رزمی پایگاه نظامی 201 این کشور مستقر در خاک تاجیکستان خبر داد.

بنابر سخنان «یوگنی کاویلین» فرمانده پایگاه مذکور، رزمایش تا 30 آوریل ادامه دارد و در جریان آن از سامانه‌های راکت پرتاب «گراد»، «اوراگان»، پایه‌های اسلحه‌های خودکششی 152 میلی‌متری «آکاتسیا»، خمپاره‌های 120 میلی‌متری «سانی»، تانک‌های T-72، خودروهای جنگی پیاده نظام BMP-2 و نفربرهای زرهی BTR-82A استفاده می‌شود.

وی افزود: نظامیان باید مهارت‌های حرفه‌ای خود را در زمینه‌های آموزشی نشان و همچنین تمرینات تیراندازی از سلاح‌های سبک و وسایل نقلیه جنگی را انجام دهند.

کاویلین خاطرنشان کرد که یگان‌های توپخانه‌ای در تمرینات تیراندازی و مدیریت آتش شرکت می‌کنند. فرماندهان گردان‌ها و گروهان‌های تفنگ موتوری در دوره فرماندهی توپخانه، یگان‌های شناسایی، پهپادها به عنوان بخشی از مجموعه‌های شناسایی و آتش مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

گفتنی است که بزرگترین پایگاه نظامی روسیه در شهرهای دوشنبه و باختر تاجیکستان مستقر بوده و شامل نیروهای تفنگ موتوری، تانکی، توپخانه‌ای، واحد‌های شناسایی، نیروهای دفاع هوایی، حفاظت از اشعه، شیمیایی و بیولوژیکی و ارتباطات است.

از سپتامبر 2015 این پایگاه شامل یک گروه هوایی مجهز به هلیکوپترهای می-8 و می-24 است.

علاوه بر این، پایگاه مذکور دارای دو میدان آموزشی به نام‌های «لاهور» و «سمبولی» است که در آنجا آموزش‌های رزمی به طور منظم و با شدت زیاد انجام می‌شوند.

طبق قراردادی که در اکتبر 2012 امضا شد این پایگاه تا سال 2042 میلادی در تاجیکستان خواهد بود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول