اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

پیکر پاک شهید «امین زبادی» در رامشیر تشییع شد/ بدرقه سرباز وطن تا دروازه‌های بهشت

پیکر پاک و مطهر سرباز شهید «امین زبادی» از شهدای تازه تفحص دوران هشت سال دفاع مقدس در زادگاهش رامشیر شد.

پیکر پاک شهید «امین زبادی» در رامشیر تشییع شد/ بدرقه سرباز وطن تا دروازه‌های بهشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رامشیر، همزمان با ایام شهادت حضرت امیرالمومنین(ع) پیکر پاک و مطهر سرباز شهید «امین زبادی» از شهدای تازه تفحص دوران هشت سال دفاع مقدس بر دستان مردم شهیدپرور رامشیر تشییع شد.
آئین تشییع پیکر پاک و مطهر شهید امین زبادی مصادف با سومین شب قدر با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان در زادگاهش برگزار شد و مردم رامشیر پیکر فرزند دلیر خود را دروازه‌های بهشت بدرقه کردند.
 تشییع پیکر پاک و مطهر شهید امین زبادی ارز مسجد امام خمینی(ره) رامشیر واقع در خیابان امام آغاز شد و تا گلزار شهدای این شهر ادامه داشت.
در آئین تشییع پیکر پاک و مطهر شهید تازه تفحص شده امین زبادی جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان حضور داشتتند و به این شهید والامقام ادای احترام کردند.
حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان نیز در آئین تشییع سرباز شهید امین زبادی در رامشیر حضور یافت و بر پیکر پاک و مطهر این شهید دفاع مقدس نماز خواند.
همچنین عبدالرضا فرجیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان با سفر به شهر رامشیر در آئین تشییع پیکر پاک و مطهر شهید امین زبادی شرکت کرد.
محمد حمید رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان رامشیر نیز به همراه جمعی از مسئولان محلی در آئین تشییع پیکر پاک و مطهر شهید امین زبادی شرکت کرد و یاد و خاطره این شهید تازه تفحص شده را گرامی داشت. 
همچنین حاج احمد طرفی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت استان خوزستان نیز در این برنامه حضور یافت و در جمع حاضران در آئین تشییع پیکر پاک و مطهر شهید امین زبادی از شهدای تازه تفحص دوران هشت سال دفاع مقدس مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی کرد.
پس از برگزاری آئین تشییع، پیکر پاک و مطهر شهید امین زبادی از شهدای تازه تفحص دوران هشت سال دفاع مقدس به گلزار شهدای رامشیر منتقل شد که جمعی از خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر از او استقبال کردند و شهید خود را در آغوش کشیدند.
پس از وداع خانواده و اقوام، پیکر پاک شهید امین زبادی، در جوار شهید عبدالرضا شفیعی، شهید منصور شولی، شهید عبدالرحیم آمونی، شهید حسن قنواتی، غواص شهید یوسف عقیلی‌زاده، شهید مسعود محسنی، شهید عون خالدی، شهید جلیل کردونی، شهید احمد قنواتی‌ خلف آبادی، شهید عبدالله رئیسی و شهید مدافع حرم صالح صالحی آرام گرفت.
پیکر پاک شهید امین زبادی روز ۳۱ فروردین سال ۱۴۰۱ با تشریفات خاص از معراج شهدای اهواز به زادگاهش شهرستان رامشیر انتقال یافت و مردم این دیار پس از ۳۴ سال دوری، پیکر پاک فرزند خود را در آغوش گرفتند.
 
پس از ورود به شهرستان، پیکر پاک و مطهر شهید امین زبادی به بخش مشراگه انتقال یافت و با حضور اقشار مختلف مردم، جوانان و نوجوانان این بخش آئین استقبال از شهید برگزار شد.
همچنین جمع زیادی از خانواده‌های معظم شهدای بخش مشراگه و ایثارگران منطقه نیز در آئین استقبال از پیکر پاک و مطهر شهید امین زبادی حضور داشتند و به این شهید گرامی ادای احترام کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس، سرباز شهید امین زبادی فرزند خربیط در روز بیست و ششم دی‌ماه سال ۱۳۴۷ در روستای حفیره از توابع شهرستان رامشیر پا به عرصه وجود نهاد.
وی در دوران دفاع مقدس به سربازی رفت و از این طریق به جبهه اعزام شد که در روز چهارم تیرماه سال ۱۳۶۷ شهد شیرین شهادت را نوشید و آسمانی شد.
شهید امین زبادی در سن ۲۰ سالگی در جزیره مجنون به آسمان پرکشید و در زمره شهدای جاویدالاثر استان خوزستان قرار گرفت که پیکر پاکش پس از چند دهه غربت تفحص شد.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول