اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

پیکر شهید «امین زبادی» در رامشیر تشییع می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران رامشیر در استان خوزستان از تشییع پیکر پاک و مطهر سرباز شهید «امین زبادی» از شهدای تازه تفحص دوران هشت سال دفاع مقدس در زادگاهش خبر داد.

پیکر شهید «امین زبادی» در رامشیر تشییع می‌شود

محمد حمید رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران رامشیر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامشیر اظهار کرد: همزمان با ایام سوگواری سالروز شهادت حضرت علی(ع) پیکر پاک و مطهر شهید امین زبادی از شهدای تازه تفحص دوران هشت سال دفاع مقدس در زادگاهش تشییع می‌شود.

وی افزود: آئین تشییع پیکر پاک و مطهر شهید امین زبادی روز یکشنبه چهارم اردیبهشت مصادف با سومین شب قدر از ساعت ۱۶ آغاز می‌شود و مردم رامشیر پیکر فرزند دلیر خود را بدرقه می‌کنند.

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران رامشیر خاطرنشان کرد: آئین تشییع پیکر پاک و مطهر شهید تازه تفحص شده امین زبادی با حضور اقشار مختلف مردم،  جمع زیادی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و مسئولان از مسجد امام خمینی(ره) رامشیر واقع در خیابان امام آغاز می‌شود و تا گلزار شهدای این شهر ادامه دارد.

وی درباره جزئیات این برنامه نیز گفت: سردار حاجتی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان در آئین تشییع پیکر پاک و مطهر شهید امین زبادی از شهدای تازه تفحص دوران هشت سال دفاع مقدس سخنرانی می‌کند.

حمید اضافه کرد: همچنین حاج احمد طرفی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت استان خوزستان نیز در این برنامه حضور می‌یابد و به مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سرباز شهید امین زبادی فرزند خربیط در روز بیست و ششم دی‌ماه سال ۱۳۴۷ در روستای حفیره از توابع شهرستان رامشیر پا به عرصه وجود نهاد.

وی در دوران دفاع مقدس به سربازی رفت و از این طریق به جبهه اعزام شد که در روز چهارم تیرماه سال ۱۳۶۷ شهد شیرین شهادت را نوشید و آسمانی شد.

شهید امین زبادی در سن ۲۰ سالگی در جزیره مجنون به آسمان پرکشید و در زمره شهدای جاویدالاثر استان خوزستان قرار گرفت که پیکر پاکش پس از چند دهه غربت تفحص شد. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول