اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مراسم تشییع نمادین حضرت علی(ع) در ورامین برگزار شد+فیلم

مراسم تشییع نمادین پدر امت در شام غریبان امیرالمومنین(ع) با حضور پر شور مردم شهید پرور در ورامین برگزار شد.

مراسم تشییع نمادین حضرت علی(ع) در ورامین برگزار شد+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، به‌مناسبت سالروز شهادت حضرت علی(ع) مراسم تشییع نمادین تابوت این امام همام شامگاه شنبه از مصلی بزرگ صاحب الزمان(عج) به سوی گلزار شهدای سیدفتح الله با حضور مردم شهید پرور ورامین برگزار شد.

این مراسم با حضور مردم سوگوار، دسته‌جات سینه زنی، نوحه خوانی و هیئت‌های عزاداری برگزار شد و عزاداران و عاشقان ولایت، تابوت نمادین را تشییع کردند؛ همچنین این مراسم با مداحی و قرائت زیارت امیرالمومنین(ع) در گلزار شهدای سیدفتح الله ورامین به پایان رسید.

سنت تشییع تابوت نمادین امیرمؤمنان، در این شهرستان چندین سال متوالی برگزار می‌شود و به نوعی هر ساله این مراسم محلی برای دیدن اوج ارادت شیعیان این مرز و بوم به خاندان اهل بیت(ع) است.

مراسم تشییع تابوت نمادین این امام همام همواره صحنه‌ای از تصاویر بکر و نابی است که حضور سراسر عشق و علاقه مردم دیار ۱۵ خرداد را به تصویر می‌کشد.

در این آئین، تابوت نمادین امام علی(ع) در روز بیست و یکم رمضان همزمان با سالروز شهادت امام اول شیعیان بر روی دستان مردم این دیار تشییع و شهر ورامین در شام شهادت اول مظلوم عالم یکپارچه سیاه‌پوش و عزادار شهادت مولای متقیان می‌شود.

حجت الاسلام سید محسن محمودی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران و امام جمعه موقت شهرستان ورامین در حاشیه برگزاری این مراسم اظهار کرد: آئین تشییع نمادین امام علی(ع) برای چندمین سال پی در پی در ورامین با شکوه و عظمت بیشتر برگزار شد و برگزاری این آئین معنوی الهام بخش تشییع و به خاکسپاری پیکر مولی علی(ع) است.

وی در ادامه با بیان اینکه برگزاری این مراسم‌ های مذهبی و زنده نگه داشتن این آئین‌ها رسم بسیار پسندیده‌ای است گفت: برپایی این آئین با استقبال بسیار پرشور مردم ورامین روبرو شده است.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول