اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تقویت همکاری‌های ترکمنستان و یونسکو

در نشست کمیسیون ملی ترکمنستان برای همکاری با یونسکو بر اهمیت الحاق ترکمنستان به کنوانسیون‌های این سازمان تاکید شد.

تقویت همکاری‌های ترکمنستان و یونسکو

 به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، نشست کمیسیون ملی ترکمنستان برای همکاری با یونسکو در ساختمان وزارت امور خارجه این کشور برگزار شد.

در این نشست معاونان کابینه وزیران ترکمنستان، روسا و نمایندگان وزارتخانه‌ها و ادارات مربوطه این کشور حضور داشتند.

در این دیدار، «رستموف»، دبیر اجرایی کمیسیون ملی ترکمنستان برای یونسکو و «آتایف» وزیر آموزش ترکمنستان و «آلتیف» وزیر کشاورزی و حفاظت از محیط زیست ترکمنستان و معاون شهردار شهر عشق آباد سخنرانی کردند.

«رشید مرداف» معاون رئیس کابینه وزیران و وزیر امور خارجه ترکمنستان در افتتاحیه این نشست بر لزوم گسترش بیشتر همکاری‌ها با این سازمان و ارتقای کارایی کمیسیون ملی ترکمنستان برای یونسکو تاکید کرد.

در این نشست، ابعاد اصلی توسعه روابط ترکمنستان و یونسکو مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به ویژه بر هنرهای سنتی  ترکمنستان در فهرست نمایندگی یونسکو و میراث فرهنگی ناملموس و گسترش همکاری در زمینه فناوری‌های دیجیتال مورد توجه قرار گرفت.

همچنین بر اهمیت نامزدی ترکمنستان به عنوان نماینده یونسکو در فهرست میراث فرهنگی ناملموس و پرورش اسب آخال تکه و پرورش نژاد ترکمن آلابایی اشاره شد.

شرکت کنندگان بر اهمیت الحاق ترکمنستان به کنوانسیون‌های یونسکو از جمله کنوانسیون «در مورد اقدامات با هدف منع و جلوگیری از واردات، صادرات و انتقال غیرقانونی اموال فرهنگی» تاکید کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول