اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

امام جمعه پردیس: از دولت می‌خواهیم دست مدیران رانت‌خوار را از جیب مردم کوتاه کند

امام جمعه پردیس گفت: از دولت و رئیس جمهور میخواهیم که مدیران نالایق، ناهماهنگ، سود جو و رانت خوار را هرچه سریع‌تر شناسایی و دستشان که در جیب مردم است را قطع کنند.

امام جمعه پردیس: از دولت می‌خواهیم دست مدیران رانت‌خوار را از جیب مردم کوتاه کند

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه پردیس در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه شهرستان پردیس که با حضور کم نظیر نمازگزاران این شهرستان در مسجد الغدیر فاز۴ پردیس و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با حضور پیکر مطهر دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس که در عملیات های کربلای ۵ و منطقه عملیاتی شلمچه و عملیات رمضان در شرق بصره به درجه رفیع شهادت نائل آمده بودند، برگزار شد، ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار کرد: افزایش قیمت‌ها؛ با قطع شدن دست دلالان زیاده خواه  و مدیران نالایق کنترل خواهد شد.

وی گفت: هنوز مردم عزیز با افزایش قیمت ها دست و پنجه نرم کرده و شرایط سخت معیشتی را می‌گذرانند و عده ای هم که خودشان مسببان این وضعیت موجود هستند دارند از دولت مطالبه گری میکنند.

امام جمعه پردیس افزود: این افراد میخواهند دولت انقلابی و مردمی را ناکارآمد جلوه بدهند و از طرفی با این حرفها باعث رنجش بیشتر مردم بشوند.

حسینی ادامه داد: ابتدا این مشکلات موروث هشت سال بی تدبیری است که باید رفع میشد اما نشد، لذا منصفانه نقد کرده و بدانیم تمام چالش های یک دهه گذشته را گردن دولت سیزدهم نباید بی‌اندازیم و از طرف دیگر باید به این دولت فرصت داد تا برنامه های مد نظرش را اجرا کند زیرا هنوز کمتر از هشت ماه از آغاز به کار دولت گذشته است.

وی اضافه کرد: دوم اینکه دولت سیزدهم در ماه‌های گذشته، با بودجه ‌ای، اقتصاد را مدیریت کرده که دخل ‌و خرج آن بر اساس منویات دولت سابق طرح‌ ریزی شده است، لذا عملکرد دولت سیزدهم را وقتی باید قضاوت کنیم که با مدیریت و برنامه ریزی خود بودجه را تدوین و اجرایی کند.

امام جمعه پردیس تصریح کرد: سوم اینکه، طی ماه ‌های گذشته، رشد فزاینده شاخص‌هایی مثل نقدینگی، پایه پولی، استقراض از بانک مرکزی و غیره توسط دولت آقای رئیسی کنترل شده است و قاعدتاً مشاهده اثر آن بر تورم، نیازمند گذشت زمان است.

حسینی افزود: چهارم اینکه، این وضعیت بخاطر برخی سیاستگذاری‌های ضعیف، حضور برخی مدیران و کارشناسان برجای مانده از قبل است که باید جابجا شوند و ناهماهنگی بین مسئولان اقتصادی؛ ضعف نظارت و بازرسی؛ عدم برخورد بهنگام و قاطع با سودجویان و دلالان زالوصفت و زیاده‌ خواهان و رانت‌ خوارانی است که در دستگاه‌ها و ادارات لانه کرده ‌اند و به اختلال ‌آفرینی‌های خود مشغول هستند.

وی ادامه داد: لذا از دولت و رئیس جمهور میخواهیم که مدیران نالایق، چُرتی، ناهماهنگ، سود جو، دلالان زالوصفت، زیاده خواه و رانت خوار را هرچه سریع تر شناسایی و دستشان که تو جیب مردم است را قطع کنند.

امام جمعه پردیس اضافه کرد: انتظار مردم از دولت مردمی و انقلابی این نیست که چند ماهه همه مشکلات را مرتفع کنند، بلکه این انتظار عمومی و همگانی است که باید هرچه سریع‌تر این گرانی‌های افسار گسیخته مهار شود و ما بر این باوریم که این دولت می‌خواهد و ان شاءالله خواهد توانست.

حسینی با بیان اینکه اهانت به قرآن کریم، نشانه ضعف منطق غرب در برابر اسلام است، تاکید کرد: این اولین‌بار نیست که اهانت به قرآن و قرآن ‌سوزی در سوئد و کشورهای غربی اتفاق می ‌افتد، و بهانه دولت‌های اروپایی از جمله دولت سوئد، آزادی بیان است.

وی تصریح کرد: این‌گونه اقدامات کور و بی‌ منطق، نشان از ضعف و استیصال غرب در مقابله با موج اسلام‌گرایی در جهان و ناشی از فقدان منطق محکم ایشان در پاسخگویی با منطق فاخر و قوی اسلام بوده و حکایت از تداوم حاکمیت استانداردهای تبعیض‌آمیز و دوگانه در غرب دارد.

امام جمعه پردیس افزود: مردم مسلمان ایران، حوزه‌های علمیه و مراجع عظام و حکومت جمهوری اسلامی و کارگزاران نظام در همه سطوح، همچنین نخبگان ایرانی از هر دین و مذهب این گونه اقدامات خبیثانه را به‌ شدت محکوم کرده و اهانت به قرآن کریم را که کتاب مقدس دو میلیارد مسلمان است اهانت به ساحت همه انبیاء الهی و کتب آسمانی و توهین به همه ادیان می‌دانند.

حسینی با بیان نحوه برگزاری راهپیمایی روز قدس سال 1401 گفت: اتحاد، صمیمیت، همدلی و همزبانی مردم بومهن و پردیس برای ما دارای اهمیت بسیاری است و تمام ما تلاش می کنیم تا هیچ جدایی و خدای نکرده دوگانگی ای بین مردمان دو شهر نباشد.

وی بیان کرد: لذا تمام برنامه ریزی هایی که با مسئولین شهرستان داریم در همین راستا است، و قطعاً شما مردم بزرگوار هر دو شهر هم از این برنامه استقبال کرده اید و حمایت هم خواهید کرد.

حسینی گفت: مسائل کل شهرستان شهرهای بومهن، پردیس، سعیدآباد و خسروآباد جاجرود برای ما مهم است و تمام مسائل شهرستان به صورت متوازن پیگیری میشود که ان شاءالله مشکلات به زودی مرتفع بشود. 

وی افزود: برنامه ها را بین دو شهر تقسیم کرده‌ایم به طور مثال برنامه راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی با حضور تمامی هیاتهای مذهبی و غیره به سوی امامزاده سلطان مطهر(ع) بومهن رفته و عظمت حضور محقق میشود و راهپیمایی روز قدس نیز در مصلای پردیس برگزار می‌شد.

امام جمعه بیان کرد: یک سری برنامه ها مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن و نماز عید فطر در مکانی که دقیقا بین دو شهر، یعنی میدان امام رضا(ع) برگزار می شود که ان شاءالله با همکاری و حمایت های شما مردم عزیز همه برنامه ها، باشکوه و عظمت خیلی خوبی برگزار خواهد شد.

حسینی ادامه داد: در خصوص راهپیمایی روز قدس تصمیمی که گرفته شد این است که مسیر مردم عزیز بومهن از مسجد جامع اهل بیت علیهم السلام آغاز و به سمت مصلای نماز جمعه ادامه پیدا می‌کنند، همچنین مردم پردیس از میدان فلسطین راهپیمایی را شروع کرده و مسیر را تا به مصلای نماز جمعه طی و بخش جاجرود با توجه به بعد مسافت، راهپیمایی را مستقل برگزار می‌کنند و سپس به نماز جمعه می‌آیند.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول