اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ولایتمداری و زمان‌شناسی رمز موفقیت سپاه است

امام جمعه ساوه گفت: چهار عامل مهم معنویت، بصیرت، ولایت‌مداری و زمان شناسی و وظیفه‌شناسی رمز موفقیت سپاه است.

ولایتمداری و زمان‌شناسی رمز موفقیت سپاه است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساوه با اشاره به دوم اردیبهشت‌ماه سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: سپاه یک شجره طیبه‌ای است که با خون شهدا آبیاری شده و مجموعه‌ای است که وجودش امروز برای کشور و ملت ایران و همه هدف‌های والایی که این ملت برای خودش ترسیم کرده، ضروری و لازم است. 

وی خاطرنشان کرد: این نهاد مقدس در 43 سال گذشته همواره منشأ خدمات و برکات فراوان بوده و در عرصه اقتصادی و سازندگی و نظامی و امنیتی و فناوری‌های علمی و دفاعی حرف اول را می‌زند. 

امام جمعه ساوه تصریح کرد: امروز دشمن بهتر از دوست عظمت سپاه را شناخته و به‌درستی دریافته که اگر طی ۴۳ سال گذشته همه سیاست‌ها و راهبردهایش برای متوقف ساختن حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی با شکست مواجه شده، سپاه پاسداران و مردمی بودن آن از جمله عوامل اصلی تحمیل این ناکامی‌ها به آنها بوده است.

رحیمی با بیان اینکه امروزه چهار عامل مهم معنویت، بصیرت، ولایت مداری و زمان‌شناسی و وظیفه‌شناسی رمز موفقیت سپاه است، گفت: دشمن همیشه یک طرف نوک پیکان مسمومش به‌طرف سپاه و نهادهای انقلابی و ارزشی بوده و امروزه هم جریانات وابسته و یا انحرافی هستند که هم‌نوا با دشمن پروژه سپاه هراسی را از بیرون اقتباس کرده و به داخل توسعه داده‌اند و ناجوانمردانه اقدامات سپاه را در عرصه‌ها به زیر سؤال می‌برند.

وی در ادامه با اشاره به مسائل روزهای گذشته فلسطین اشغالی گفت: فلسطینی‌ها بر خلاف کشورهای کوچک عربی که ساخته دست استعمار غرب هستند، ریشه تاریخی دارند و دارای هویت ملی اصلی هستند.

خطیب نماز جمعه ساوه افزود: رژیم صهیونیستی تلاش دارد هویت مذهبی فلسطینی‌ها یعنی مسجدالاقصی و هویت ارضی آنها یعنی سرزمین فلسطینی را از آنها بگیرد و این موضوعی نیست که فلسطینی‌ها آن را بپذیرند.

رحیمی با بیان اینکه مردم فلسطین دیگر امیدی به تشکیلات خودگردان نیز ندارند، گفت: مردم فلسطین به این جمع‌بندی رسیده‌اند که دولت، همسو با مردم گام برنمی‌دارد و لذا ضمن رد رویکرد دولت، عزم خود را برای مقاومت در مقابل صهیونیست‌ها در عمل نشان داده‌اند. 

وی ضمن توصیه به مردم جهت شرکت در راهپیمایی بزرگ روز قدس خاطرنشان کرد: روز قدس لیله‌القدر تاریخ ماست و باید همه آن را به بیداری و هوشیاری بگذاریم.

خطیب نماز جمعه ساوه تصریح کرد: روز قدس تیری است به قلب یک توطئه بزرگ استکباری و حرکتی است برای خنثی کردن توطئه خباثت آمیزی که استکبار و صهیونیسم و طرفداران و همکارانشان دست به یکی کرده‌اند تا به کلی مسئله فلسطین را به دست فراموشی بسپارند.

رحیمی در ادامه اهانت به قرآن کریم در یکی از کشورهای اروپایی را محکوم و نشانه ضعف منطق غرب در برابر اسلام دانست و بیان کرد: این اولین بار نیست که اهانت به قرآن و قرآن‌سوزی در سوئد و کشورهای غربی اتفاق می‌افتد. بهانه دولت‌های اروپایی و از جمله دولت سوئد، آزادی بیان است! 

وی گفت: این‌گونه اقدامات کور و بی‌منطق نشان از ضعف و استیصال غرب در مقابله با موج اسلام‌گرایی در جهان و ناشی از فقدان منطق محکم ایشان در پاسخگویی با منطق فاخر و قوی اسلام بوده و حکایت از تداوم حاکمیت استانداردهای تبعیض‌آمیز و دوگانه در غرب دارد. 

خطیب نماز جمعه ساوه در ادامه افزود: مردم مسلمان ایران، حوزه‌های علمیه و مراجع عظام و حکومت جمهوری اسلامی و کارگزاران نظام در همه سطوح، همچنین نخبگان ایرانی از هر دین و مذهب این‌گونه اقدامات خبیثانه را به‌شدت محکوم کرده و اهانت به قرآن کریم را که کتاب مقدس دو میلیارد مسلمان است اهانت به ساحت همه انبیاء الهی و کتب آسمانی و توهین به همه ادیان می‌دانند.

رحیمی در پایان با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام علی (ع) بر لزوم بهره‌مندی مردم از فضیلت‌های فراوان در شب‌های قدر گفت و از عموم مردم برای حضور در این مراسم دعوت کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول