اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تخصیص بخش قابل‌توجهی از اعتبارات مصوبات سفر رئیسی به سمنان

استاندار سمنان از تخصیص بخش قابل‌توجهی از اعتبارات مصوبات سفر رئیسی به استان سمنان خبر داد.

تخصیص بخش قابل‌توجهی از اعتبارات مصوبات سفر رئیسی به سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با تشریح مصوبات سفر آیت‌الله رئیسی به استان سمنان اظهار کرد: از مجموع ۱۴۵ مصوبه این سفر که مرتبط با ۲۵ نهاد و وزارتخانه است، ۱۱۷ مصوبه با اعتباری بالغ بر 40 هزار میلیارد ریال مربوط به حوزه عمرانی و زیر بنایی و ۲۸ مصوبه با اعتباری بالغ بر 109 هزار و 374 میلیارد ریال مربوط به حوزه اقتصادی است.

استاندار سمنان اضافه کرد: از حیث تعداد مصوبات سفر، وزارت راه و شهرسازی با ۲۰ مصوبه، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نفت به ترتیب با ۱۳ و ۱۱ مصوبه بیشترین تعداد مصوبات را در استان سمنان دارا هستند.

هاشمی اظهار کرد: بر اساس جمع‌بندی انجام شده و از حیث اعتبار مصوبات، بانک مرکزی جمهوری اسلامی با 103 هزار و 460 میلیارد ریال، وزارت راه و شهرسازی با هفت هزار و 410، جهاد کشاورزی با هفت هزار و 360 و وزارت نیرو با 6 هزار و 300 میلیارد ریال بالاترین تعهد را در سفر هیأت دولت به استان سمنان بر عهده دارند.

استاندار سمنان با قدرشناسی از رئیس‌جمهور و هیأت دولت برای سفر و تخصیص اعتبارات مناسب به استان گفت: امید است با تلاش تمام مسؤولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، ضمن جذب کامل اعتبارات مصوب این سفر شاهد رشد، پویایی و توسعه همه‌جانبه استان سمنان باشیم.

هاشمی در تشریح تخصیص پرداختی مصوبات عمرانی سفر عنوان کرد: از آبان ۱۴۰۰ تاکنون مجموعاً هشت هزار و 775 میلیارد و 381 میلیون ریال طی پنج مرحله به‌صورت نقد به مصوبات عمرانی سفر تخصیص یافته است.

وی گفت: این اعتبارات به حساب ۲۵ دستگاه استانی واریز شده و پیش‌بینی می‌شود بیشترین تخصیص و جذب اعتبارات سفر در سال جاری محقق شود.

هاشمی از تشکیل دو کمیته پیگیری مصوبات سفر در استانداری سمنان خبر داد و افزود: به‌منظور تسریع در تخصیص، جذب و عملیاتی کردن اعتبارات مصوب سفر، دو کمیته تخصصی در استانداری سمنان تشکیل شده است که یک کمیته با عنوان کمیته پیگیری مصوبات حوزه عمرانی و زیر بنایی و کمیته دوم نیز با نام کمیته پیگیری مصوبات حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری تاکنون جلسات مختلفی را با حضور مدیران کل ستادی و اجرایی استان و کارشناسان تخصصی در حوزه‌های یادشده برگزار کرده‌اند.

انتهای پیام/74006/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول