اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خدمت به مردم بالاترین افتخار سپاه است

معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت:خدمت به مردم برای سپاه افتخار است و این مرام در بین پاسداران و فرماندهان عالی سپاه وجود دارد که خود را خدمت‌کننده به مردم بدانند.

خدمت به مردم بالاترین افتخار سپاه است

مرتضی عمومهدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الزمان(عج)  استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به سالروز تشکیل سپاه در روز ۲ اردیبهشت اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای شکل‌گیری با حضور و همراهی مردم نقش‌های مختلفی از جمله حضور در دفاع مقدس، برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، امنیتی، سازندگی و محرومیت‌زدایی داشته است. 

وی با اشاره به نقش محوری سپاه در سال‌های اخیر توضیح داد: شاهد بودیم که در حوادث غیر مترقبه از جمله سیل، زلزله و... سپاه به‌عنوان اولین مجموعه در کنار مردم همراه با خودشان نقش‌آفرینی کرده زیرا نیاز بود که سپاه پاسداران با استفاده از ظرفیت مردم توانایی نقش‌آفرینی داشته باشد. 

عمومهدی با تاکید بر اینکه خدمت به مردم برای سپاه افتخار است و این مرام در فرماندهان عالی سپاه وجود دارد که خود را خدمت‌کننده به مردم بدانند، تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی شخصی بود که در برابر دشمنان جدی، با صلابت و خشمگین اما در برابر مردم متواضع، همراه و خدمت‌گزار بود و شاهد بودیم پس از شهادت ایشان مردم علاقه خود به او را نشان دادند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با تاکید بر نقش سپاه در موضوع کرونا بیان داشت: یکی از عرصه‌هایی که سپاه پاسداران و خصوصا سپاه استان کمک شایانی به آن کرد موضوع کرونا بود، در این ۲ سال سپاه پاسداران در میدان وارد شد و با استفاده از نیروهای مردمی و بسیج، نقش بزرگی در کنترل این بیماری و تبعات آن ایفا کرد.

وی یادآور شد: سپاه پاسداران در موضوع کمک‌های مومنانه، تامین نیروی مورد نیاز بیمارستان‌ها، ضدعفونی کردن معابر، تولید ماسک و حضور کنار کادر درمان برای واکسیناسیون مردم نقشی مؤثر داشت و در ۷ قرارگاه واکسیناسیون شهید سلیمانی استان با کمک دانشگاه علوم پزشکی روزانه ۱۰ هزار دز واکسن تزریق شد و امروز شاهدیم با این همت همگانی ویروس کرونا کنترل شده است.

عمومهدی با تاکید بر اینکه یکی از ماموریت و رسالت‌های سپاه در عرصه جنگ نرم است، بیان داشت: سپاه در ۳ عرصه جنگ‌های سخت، نیمه سخت و نرم فعالیت و حضور دارد و در عرصه‌های فرهنگی برای تربیت جوانان مومن انقلابی و کادرسازی برای نظام و انقلاب برنامه‌های مختلفی از جمله حلقه‌های صالحین، برگزاری برنامه‌ها در مناسبت‌های مختلف، تاسیس مراکز آفرینش‌های هنری، تاسیس گروه‌های سرود و... داشته است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با یادآوری اینکه در عرصه اجتماعی نیز موضوع کمک مومنانه را داشتیم و بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بسته میان مردم توزیع شد، تصریح کرد: در موضوع حلقه‌های صالحین نیز استان ۳ هزار پایگاه بسیج دارد که هر پایگاه بسیج حداقل ۵ حلقه دارد و در هر حلقه ۱۰ نفر در حال فعالیت هستند.

وی افزود: همچنین در عرصه محرومیت‌زدایی و ساخت خانه برای محرومان هم فعالیت‌های خوبی شکل گرفته که سپاه در سال‌های اخیر به آن پرداخته است.

عمومهدی یادآور شد: سپاه در مقابل دشمنان «اشدا علی الکفار» و در میان مردم «رحما بینهم» است زیرا نیاز است در برابر دشمن محکم ایستاد و روی خوش نشان نداد اما در مقابل مردم با خضوع و خشوع رفتار کرد تا وظیفه اصلی خود که حفظ و حراست از نظام است را انجام دهد. 

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول