اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

جریمه ۹۱ نانوایی متخلف در گچساران/ مردم رضایتی از نانوایی ها ندارند

فرماندار گچساران گفت: با نانوایی های متخلف به صورت قانونی برخورد و پروانه آنها باطل خواهد شد.

جریمه ۹۱ نانوایی متخلف در گچساران/ مردم رضایتی از نانوایی ها ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران لیلا عطازاده در جلسه اضطراری نان و آرد این شهرستان اظهار کرد: نظارت بر فعالیت نانوایی ها از طرف بازرسان جهاد کشاورزی با پشتکار بسیار انجام شده و با متخلفین به صورت قانونی برخورد می شود.

وی بیان کرد: تعطیلی نانوایی ها طبق برنامه هر ساله در ماه رمضان با تایید اتحادیه صنفی نانوایی بوده وبرای تعطیلی غیر از برنامه باید با جهاد کشاورزی هماهنگی های لازم انجام شود تا از طریق رسانه ها به مردم اطلاع رسانی های لازم صورت گیرد.

 مدیر جهاد کشاورزی گچساران با اشاره به اینکه نانوایی ها اطلاعاتی اعم از تعطیلی واحد صنفی خود در روز های هفته، قیمت نان، وزن چانه را در یک بنر طراحی و در محل کار خود در دید عموم قرار دهند،تصریح کرد: بعضی از نانوایی ها مراجعه کنندگان بیشتری نسبت به دیگر واحدهای صنفی خود دارند ولی سهمیه آرد آنها کم بوده و بالعکس عده‌ای که مراجعین کمتری دارند سهمیه آرد آنها زیاد است که باید در این خصوص اقدامات لازم انجام شود.

عطازاده عنوان کرد: برخی از مجتمع نان ها در گچساران به دلیل اضافه کردن کنجد به نان بربری این محصول را گران تر از قیمت مصوب به مردم ارائه می‌کنند که این خود تخلف است.

 وی گفت: رعایت نکردن قیمت نان توسط نانوایی های گچساران به یک معضل در استان تبدیل شده است.

 مدیر جهاد کشاورزی گچساران با اشاره به پخت نان شیرمال در برخی نانوایی های شهرستان، خاطرنشان کرد: پخت نان شیرمال توسط برخی از نانوایی ها انجام و برای آن قیمت مصوبی ارائه نشده است،باید قیمت اضافه کردن کنجد یا پخت نان‌های شیرمال باعث بر هم خوردن قیمت اصلی نان نشود.

 عطازاده بیان کرد: بازرسان جهاد کشاورزی با همکاری صمت و بسیج در چهار ماه اخیر ۹۱ مورد نانوایی دارای تخلف را درگچساران جریمه کردند، که اگر تخلفات آنها تکرار شود واحدهای صنفی متخلف پلمب خواهند شد.

وی افزود: در کنار وظایف اصلی جهاد کشاورزی توزیع اقلام دولتی نیز با همکاری نیروهای این دستگاه اجرایی به خوبی در سطح گچساران انجام شده است.

 

نورالله احمدی رئیس اتحادیه نانواییهای گچساران نیز در این جلسه اظهار کرد: نانوایی های گچساران پایین ترین نرخ را در کشور به استان های همجوار دارند، ولی تاکنون با جان و دل پای کار خود ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: گچساران در خصوص قاچاق آرد در سال‌های گذشته مشکلی نداشته است و نانوایی ها طبق قانون آرد سهمیه خود را مصرف کرده اند.

 رئیس اتحادیه نانوایی های گچساران اظهار کرد: در اولین روزی که مدیریت آرد ونان به جهاد کشاورزی ابلاغ شد تابلوی اعم از نرخ نان و اندازه وزن چانه طراحی و ۸۰ درصد از نانوایی ها آن را در محل کار خود نصب کرد کردند.

احمدی عنوان کرد: در هر جا متخلفی وجود دارد و صنف ۱۰۰ نفره نانوایی‌ها در گچساران نیز از این قاعده جدا نخواهد بود‌،تا کنون همکاری های لازم را با جهاد کشاورزی جهت نظارت انجام داده‌ایم.

 وی افزود: اضافه کردن هر چیزی در نان که باعث بر هم خوردن نرخ مصوب نان می شود ممنوع است اگر خود مشتری درخواست اضافه کردن برخی چیزها را به نان داشت نرخ دریافتی توسط نانوایی باید با توافق مشتری انجام شود.

 احمدی عنوان کرد: اگر قرار باشد نانوایی ها کنجد به نان زده و آن را با قیمت بالاتری به مشتریان بفروشند این کار غیر قانونی بوده و با آنها برخورد می شود، ولی اگر به خواست مشتری باشد باید توافق نرخ صورت گیرد.

 رئیس اتحادیه نانوایی های گچساران با اشاره به اینکه پخت نان شیرمال خلاف نیست، ادامه داد: اگر نانوایی بخواهد نان شیرمال را پخت کند چون تداخل صنفی ایجاد می شودغیرقانونی است.

احمدی اضافه کرد: شهروندان تقاضای بسیاری برای پخت نان شیرمال توسط یکی از نانوایی های این شهرستان را دارند چون این نانوایی نیروی تخصصی در خصوص پخت شیرمال دارد و استقبال شهروندان از آن زیاد بوده است.

 وی اضافه کرد: شهروندان حق و حقوق شخصی خود را بدانند و مراقب رقم پرداختی از کارت‌های خود چه در فروشگاه ها و نانوایی ها باشند.

 رئیس اتحادیه نانوایی های گچساران با اشاره به اینکه برخی نانوایی های متخلف که اغلب در طول ماه تعطیل هستند فقط سهمیه آرد دریافت می کنند، افزود: پروانه نانوایی های متخلف باطل و سهمیه آرد آن‌ها نیز قطع خواهد شد.

 احمدی بیان کرد: نامه‌ای به ما ارسال شده تا سهمیه آرد ۱۱ نانوایی را کم و به دیگر نانوایی ها اضافه کنیم که این یک معضل است و پیامد خوبی را نخواهد داشت.

 گشتاسبی رئیس تعزیرات حکومتی گچساران نیز تصریح کرد: جهاد کشاورزی با تلاش بسیار پای کار آمده ولی تجربه کافی را برای نظارت هنوز ندارد.رئیس اتحادیه نانوایی ها باید هم در کنار جهادکشاورزی پای کار بوده و تجربیات خود را در اختیار این نهاد قرار دهند.

 وی بیان کرد: تعزیرات حکومتی حجم کار بالایی دارد ولی در کنار همکاران برای تنظیم بازار حضور موثری داشته است، باید از ظرفیت نانواییها از طریق رئیس صنف آن‌ها برای همکاری استفاده کرد.

 گشتاسبی ادامه داد:نان یکی از اصلی‌ترین قوت مردم است ولی متاسفانه شکایت زیادی ازنانوایی ها ارسال می شود، تاکنون کمترین مجازات برای نانوایی های متخلف در گچساران ۶۰۰ میلیون ریال بوده است.

 رئیس تعزیرات حکومتی گچساران با اشاره به اینکه برخی از نانوایی های متخلف تا کنون سه بار سابقه جریمه داشته ولی توان پرداخت ندارند خاطرنشان کرد: با وجود جریمه‌ها همچنان برخی از نانوایی های متخلف اقدامات خود را تکرار می کنند، در کنار نانوایی های متخلف در این رسته افراد قانون مداری وجود دارد که حتی نان را در اعیاد مختلف به صورت مجانی در اختیار شهروندان قرار می دهند باید نانوایی‌های قانونمند را به صورت اضافه کردن سهمیه آرد تشویق کرد و پروانه کسب متخلفین را باطل کنید.

روانبخش دیهیم خوب فرماندار گچساران اظهار کرد: تاکنون بسیج در تمامی مراحل و صحنه‌ها حضور موثر و پررنگی داشته است، در نظارت بازار نیز همکاری های لازم از سوی این دستگاه مردمی انجام شده ۱۹ نفر از بسیجیان این شهرستان برای آموزش های لازم به اتاق اصناف معرفی و مهارت‌های نظارت بر بازار را فرا گرفتند و توانستن در کنار جهاد کشاورزی نظارت بهتری را بر بازار انجام دهند.

 فرماندار گچساران با اشاره به اینکه توزیع اقلام دولتی در محلات مختلف شهر ادامه دارد، خاطرنشان کرد: اگر لازم شود نیروهای بیشتری از بسیج در راستای تنظیم بازار در اختیار جهاد قرار خواهیم داد.

 دهیم خوب عنوان کرد: طبق عملکرد و گزارشات مردمی ارائه شده از سوی نانوایی‌ها هیچگونه مظلومیتی در این صنف نمی بینم زیرا این صنف بیشترین گزارشات مشکلات را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از گزارشات در خصوص تخلفات نانوایی های گچساران صحت دارد گفت: باید همه نانوایی‌ها به طور کامل تابلوهای طراحی شده از قیمت، وزن چانه های نان، روزهای تعطیل واحد صنفی خود را در ملا عام و دید مردم را نصب کنند.

 فرماندار گچساران اظهار کرد: نان قوت اصلی مردم بوده و نسبت به کالاهای دیگر بارز تر و حساس تر بوده به همین دلیل احساس مسئولیت و دغدغه ما نیز نسبت به آن بیشتر است.

دیهیم خوب ادامه داد: مردم رضایتی از عملکرد نانوایی هادر گچساران ندارند بهترین ارزیابی نظر مردم بوده که اگر عمل کرد این رسته صنفی خوب باشد باید از نانوایی های قانون‌مدار تشکر کرد.

فرماندار گچساران ادامه داد: باید تعاملی بین جهاد کشاورزی،صمت، اتحادیه صنف نانوایی ها به خوبی ایجاد شده و هر روزه از نانوایی ها و دیگر بازار بازرسی های لازم انجام شود زیرا اگر نظارت‌ها به ماهی یک بار تبدیل شوند امکان تخلفات بیشتر خواهد بود.

 دهیم خوب با اشاره به افزودن کنجد یا سبزی های معطر به نان اظهار کرد: این امر باید تابع قانون و نرخ مصوب نان انجام شود و نرخ توافقی یک پدیده غیر قانونی است، در خصوص پخت نان شیرمال نیز باید قیمت آن مصوب و به پزندگان آن اعلام شود. 

 وی افزود : بیشترین گزارشی که ارائه می شود تعطیلی سرخود نانوایی هاست اگر نانوایی تعطیل می شود به ازای هر روز تعطیلی باید از سهمیه آرد آن کم شود.

فرماندار گچساران ادامه داد: گزارشی روزانه از تعطیلی نانوایی ها باید از سوی جهاد کشاورزی جمع آوری و به صورت هفتگی به فرمانداری ارسال شود، جهااد کشاورزی به‌تازگی بازرسی ها به آن محول شده زمان میبرد تا تجربیات لازم را به دست آورد، ولی ما اعتماد کامل به مجموعه بازرسی جهاد کشاورزی داشته و از آنها همه جانبه حمایت می کنیم.

 دیهیم خوب ادامه داد: متاسفانه در فضای مجازی از یک چیز کوچک کوهی می سازند، که این کار اشتباه بوده باید افراد قانون مدار در رسته های صنفی رانیز دید و آنها را تشوبق کرد.

وی گفت: در ماه چندین محموله آرد قاچاق در گچساران توقیف و ضبط شده است بازرسان باید اگر به تخلفی برخورد می‌کنند بدون هیچ گونه ملاحظه یا خط کاری و وابستگی اقدام قانونی لازم را انجام دهند و به قومی گرایی و و خط و آشنایی توجه نکنند.

فرماندار گچساران اظهار کرد: بیشترین پیامک از جانب مردم در خصوص نانوایی بوده و اگر این روند ادامه پیدا کند فرمانداری گچساران خود به شخص نظارت را بر دست گرفته و آن را به فرمانداری محول و اقدامات لازم را انجام می دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول