اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مشاهده آفت «ملخ شکم بادمجانی» در آرامستان شهرکرد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حشره‌‌ای چه در اطراف شهرکرد مشاهده شده نوعی ملخ است، گفت: این حشره معمولاً از گیاهان مرتعی تغذیه می‌کند و عموماً شکارگر و همخوار است.

مشاهده آفت «ملخ شکم بادمجانی» در آرامستان شهرکرد

فرشید شبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد در خصوص حشره‌ای که چند روز گذشته در برخی از زمین‌های اطراف شهر شهرکرد دیده شده است، گفت: این حشره در برخی زمین‌ها خصوصاً منطقه دوتو، آرامستان جدید و برخی مراتع بن و سامان مشاهده شده گونه‌ای از ملخ مرتعی به نام «ملخ شکم بادمجانی» است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: این ملخ با توجه به شرایط اقلیمی و بارندگی‌های پاییزه هر یک تا چند سال یک بار از اوایل سال ظاهر می‌شوند و بعد از ۲ ماه تغذیه و رشد کامل حشرات ماده در زیر بوته‌های مرتعی تخم‌ریزی کرده و سپس از بین می‌روند.

وی با بیان اینکه این حشره قدرت پرواز نداشته و روی زمین راه می‌رود، افزود: این حشره معمولا از گیاهان مرتعی تغذیه می‌کند و عموماً شکارگر و همخوار است.

شبانی بیان داشت: درست است که نام این آفت در لیست آفات وجود دارد اما طبق ماده ۴ قانون حفظ نباتات دولت وظیفه مبارزه با آن را در اراضی کشاورزی و گیاهی برعهده دارد کما اینکه از روز گذشته مبارزه با گونه دیگری از ملخ‌های بومی در مزارع شهرستان خانمیرزا با استفاده از امکانات دولتی آغاز شده است.

وی در پایان گفت: از آنجایی که منطقه دوتو و آرامستان جزو حریم شهری محسوب می‌شود در صورتی که نیاز به کنترل و مبارزه با این آفت حس شود شهرداری باید در این راستا اقدام کند و جهاد کشاورزی آمادگی کامل برای همکاری با شهرداری را دارد. 

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول