اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اجباری شدن درج قیمت تولید و مصرف روی ۷۵۰ واحد کالایی خراسان رضوی

مسوول اجرای طرح شفاف‌سازی درج قیمت کالا در سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از اجباری شدن درج قیمت تولید و مصرف روی ۷۵۰ واحد کالایی استان خبر داد.

اجباری شدن درج قیمت تولید و مصرف روی ۷۵۰ واحد کالایی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، علی باخرد مسوول اجرای طرح شفاف‌سازی درج قیمت کالا در این سازمان اظهار کرد: مرحله جدید طرح شفاف‌سازی درج قیمت کالا در زنجیره تولید تا مصرف کالا، از امروز با الزام درج همزمان قیمت تولیدکننده و مصرف کننده بر روی ۷۵۰ واحد کالایی در استان آغاز شد.

وی افزود: طرح شفاف سازی درج قیمت کالا از ۲۸ آذرماه سال گذشته با درج قیمت تولید بر روی کالا آغاز شد و ۹۵۰ کارخانه با ۷۵۰ واحد کالایی در رسته های مختلف آشامیدنی، نوشیدنی، کیک و کلوچه، رب و کنسرو و کمپوت، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو و روغن موتور ملزم به درج قیمت تولید شدند.

باخرد خاطرنشان کرد: تا کنون قیمت تولید روی ۲ هزار و ۲۰۰ قلم کالا از ۷۵۰ واحد کالایی مربوط به ۹۵۰ کارخانه نصب شده است و عمده آنها قیمت مصرف کننده نیز دارند. اما از امروز علاوه بر قیمت تولید، درج قیمت مصرف کننده برای باقی کالاها و کالاهایی که به تازگی مشمول اجرای طرح شفاف سازی درج قیمت کالا می شوند، الزامی خواهد شد.

وی تاکید کرد: تاکنون نظارتها تقریبا به صورت ارشادی بوده و تلاش شده است که واحدهای تولیدی نسبت به لزوم درج قیمت تولید و مصرف روی کالا توجه کنند، اما اگر واحد تولیدی اصرار به عدم درج قیمت داشته باشد یا قیمت غیرواقعی روی کالاها نصب کند، چاره ای جز برخورد تعزیراتی با وی باقی نمی ماند. همه واحدهای صنفی موظف هستند قیمت مصرف کننده را روی کالاها درج کنند، در راستای اجرای این طرح صاحبان صنوف باید قیمت مصرف کننده بر روی کالا را به نحوی در قفسه های فروشگاه ها نصب کنند که در معرض دید عموم باشد.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول