اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

آبیاری بیش از ۳ هزار هکتار اراضی باشت با آب چاه

مدیر جهاد کشاورزی باشت گفت: افزون بر ۳ هزار و ۳۶۶ هکتار از زمین های آبی شهرستان از طریق چاه تامین آب می شوند.

آبیاری بیش از ۳ هزار هکتار اراضی باشت با آب چاه

محمد انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: بیش از ۴ هزار هکتار زمین زراعی آبی در باشت وجود دارد که از این میزان تامین آب 300 هکتار آنها از طریق رودخانه ها انجام می شود.

وی بیان کرد: افزون بر ۳ هزار و 366 هکتار از زمین های آبی باشت از طریق چاه و  40 هکتار توسط چشمه و قنوات تامین آب می شود.

مدیر جهاد کشاورزی باشت با اشاره به اینکه سالانه بطور متوسط 800 هکتار از زمین های کشاورزی آبی این شهرستان زیر کشت برنج، 800 هکتار کشت ذرت، 700 هکتار ماش و 100 هکتار کنجد و 150 هکتار خیار می رود، تصریح کرد: بیش از یک هزار و 400 هکتار از زمین های زراعی آبی باشت به دلیل خشکسالی و کم آبی تابستان زیر کشت نمی رود.

انصاری عنوان کرد: شغل 90 درصد مردم باشت کشاورزی است،بیشترین سطح زیر کشت آبی این شهرستان در حوزه شهر باشت است.

وی گفت: پایین بودن قیمت گندم  در سالهای گذشته  موجب شد کشاورزان دنبال کشت های با ریسک بالا بروند که خوشبختانه با حمایت دولت قیمت گندم از 50 هزار ریال به 115 هزار ریال رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی باشت خاطرنشان کرد: با افزایش یک و نیم برابری قیمت گندم در کشت زراعی سال آینده مردم کشت های جایگزین انتخاب خواهند کرد.

انصاری بیان کرد: در آبیاری نوین میزان تلفات آب بسیار کم است و دولت در این زمینه از کشاورزان با پرداخت تسهیلات و کمک های بلا عوض حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه 85 درصد هزینه آبیاری نوین از سوی دولت پرداخت می شود، افزود: رویکرد دولت توسعه بخش کشاورزی به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته است که کشاورزان باید از این فرصت بیشتر و بهتر استفاده کنند.

انصاری اظهار کرد: کشت ماش و ذرت علوفه ای مهمترین کشت جایگزین است، این محصولات به زمان کشت تا برداشت به هفت تا هشت بار آبیاری نیاز دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول