اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

جایگاه نامناسب آذربایجان‌غربی در بسیاری از شاخص‌های توسعه

استاندار آذربایجان غربی گفت: متاسفانه استان در بسیاری از شاخص‌های توسعه جایگاه مناسبی نداشته و برای جبران کاستی ها، نیازمند کار جهادی و انتقال مشکلات به وزارتخانه‌ها هستیم.

جایگاه نامناسب آذربایجان‌غربی در بسیاری از شاخص‌های توسعه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اعلام اینکه باید نهضت ساخت مدرسه را در آذربایجان‌غربی ترویج کنیم اظهارداشت : با استفاده از ظرفیت‌های ملی، استانی و خیرین برای ساخت مدرسه، باید در مسیر بهبود شاخص های حوزه آموزش و پرورش گام برداریم.

وی همچنین جبران عقب افتادگی های حوزه آموزش و پرورش و بهبود شاخص سرانه آموزشی استان را ضروری دانسته و خاطرنشان کرد: از فرصت سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی برای بهبود شاخص‌های حوزه آموزش و پرورش و گسترش ساخت مدارس در استان استفاده شده و مشکلات اساسی و نیازها برای پیگیری از هیئت دولت و وزارتخانه مربوطه اولویت بندی شود.

استاندار آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه استان نیازمند حدود ۹ هزار کلاس درس است، افزود: با استفاده از تمامی پتانسیل ها به خصوص ظرفیت های ملی برای ساخت مدرسه در سطح استان، شاهد بهبود شاخص های آموزش و پرورش آذربایجان غربی در دولت سیزدهم خواهیم بود.

معتمدیان در ادامه با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی کارشناسی شده جهت تحقق اهداف کلان آموزش و پرورش، تصریح کرد: برای هر شاخص، یک تیم در آموزش و پرورش استان تشکیل و با برنامه ریزی هدفمند، مشکلات اساسی این حوزه احصاء شود.

وی با اعلام اینکه خود پیگیر مطالبات کلان آموزش و پرورش استان در سطح ملی خواهد بود، یادآور شد: آموزش و پرورش آذربایجان غربی باید مشکلات درون سازمانی و نیازهای اساسی خود را برای جبران کاستی‌ها شناسایی کنند.

 استاندارآذربایجان‌غربی همچنین با تاکید بر هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌های مختلف جهت ارتقای شاخص‌ها و جبران عقب افتادگی‌های استان، افزود: بهبود شاخص‌ها در سایه مطالبه‌گری و برنامه محور بودن دستگاه‌ها تحقق یافته و تحول در حوزه آموزش و پرورش نیازمند یک ریل گذاری ویژه است.

معتمدیان در پایان، حمایت از دانش آموزان بی بضاعت را ضروری دانسته و تاکید کرد: وجود مدارس کانکسی در شأن مردم آذربایجان غربی نبوده و ارتقای تجهیزات و امکانات مدارس به صورت جدی پیگیری شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول