اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

توسل به سیدالشهدا از بهترین کارها در شب‌های قدر است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کارهای خیر محدود نیست اما یکی از بهترین کارها در این شب‌ها توسل به سیدالشهدا(ع) است؛ تلاش کنیم در زمانی که توسل برگزار می‌شود حتما اشک بریزیم و پس از آن حوائج‌مان را از خدا بگیریم زیرا در روایات بیان شده با اشک بر سیدالشهدا(ع) گناهان ذوب می‌شود.

توسل به سیدالشهدا از بهترین کارها در شب‌های قدر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان شامگاه چهارشنبه پر مراسم شب نوزدهم ماه رمضان در میدان امام(ره) در خصوص آیه ۸٠ سوره اسرا اظهار داشت: این آیه برای آغاز و پایان تمام کارها مناسب است و امیدوارم خداوند ورود و خروج ما به شب‌های قدر را صادقانه قرار دهد و قدرتی دهد که مسلط به نتیجه کار شویم.

وی با بیان اینکه در کتاب وسائل الشیعه روایت‌هایی درباره شب‌های قدر آمده و در آن‌ها بیان شده هر ۳ شب قدر در تقدیر ما دخالت دارد، تاکید کرد: شب نوزدهم شب تقدیر، شب بیست و یکم شب قضا و شب بیست و سوم شب قطعی شدن است البته در روایات بیان شده که مشیت خدا فوق این موارد است، در عین اینکه مقدرات بسته شده دست خداوند باز است.

مهدوی با تاکید بر اینکه در این شب‌ها نباید کوتاهی کنیم اما نباید سخت‌گیری هم کنیم، یادآور شد: طرف حساب ما کریم است و اگر شکی مطرح است نسبت به خودمان است و در این مسیر اگر از راه اصلی‌مان دور زدیم، مطمئن باشیم خداوند دستمان را می‌گیرد.

توسل به سیدالشهدا از بهترین کارها در این شب‌ها است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) گفت: تلاش‌مان را کنیم که از تمام اعمال صالح بهره ببریم، کارهای خیر محدود نیست اما یکی از بهترین کارها در این شب‌ها توسل به سیدالشهدا(ع) است؛ تلاش کنیم در زمانی که توسل برگزار می‌شود حتما اشک بریزیم و پس از آن حوائج‌مان را از خدا بگیریم زیرا در روایات بیان شده با اشک بر سیدالشهدا(ع) گناهان ذوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در شب قدر بر مذاکره علم تاکید شده، خاطر نشان کرد: یعنی آگاهی و معرفتی نسبت به خدا پیدا کنیم،؛ بالاترین علم، علم به خالق است و امروز نیاز زیادی به آن داریم.

مهدوی با بیان اینکه ۲ روش برای اثبات خدا داریم و اول شناخت از مخلوق به خالق و دیگری شناخت از خالق به مخلوق، اظهار داشت: روش اول متعارف است و آیات قرآن نیز نشان‌دهنده همین موضوع است و یکی از مصادیق آن آیه ۵۷ سوره فصلت است؛ راه اول مربوط به چشم ظاهر است اما راه دوم راه تعقلی است یعنی خدا را به خودش می‌شناسیم و مصداق آن فراز «بک عرفتک» در دعای ابوحمزه است که نیازمند باز شدن چشم دل است.

امام جمعه موقت اصفهان توضیح داد: سعی کنیم خدا را باور کنیم و شک در وجودمان نباشد؛ زمانی که به این باور رسیدیم متوجه می‌شویم خدا برای تربیت ما ۲ کار کرده، اول کتاب و بعد حجت فرستاده است.

وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین عنوان کرد: منظور رهبر معظم انقلاب از جهاد تبیین این است که حقایق را بیان کنیم تا دشمنان فرصتی برای تزریق باطل نداشته باشند؛ با جهاد تبیین دشمن فرصت سوءاستفاده ندارد، اگر اهل بیت جریان کربلا را به‌درستی تبیین نمی‌کردند خون امام حسین(ع) پایمال شده بود.

مهدوی یادآور شد: ولایت فقیه در عصر غیبت ادامه مسیر ولایت معصومان است و امامان از سمت پروردگار به مجتهدان ولایت داده‌اند، در این مسیر نیاز است غیبت امام زمان(عج) به خوبی تبیین شود تا در این شب‌ها دعای فرج را بخوانیم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول