اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا آموزش استفاده از توپخانه هویتزر را به ارتش اوکراین آغاز کرد

مقام ارشد پنتاگون از شروع آموزش به نظامیان اوکراینی جهت استفاده از توپخانه‌های «هویتزر» خبر داد.

آمریکا آموزش استفاده از توپخانه هویتزر را به ارتش اوکراین  آغاز کرد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد پنتاگون چهارشنبه شب به وقت تهران از شروع آموزش نظامیان اوکراینی جهت استفاده از توپخانه‌های پیشرفته «هویتزر» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» یک مقام ارشد پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) گفت، ارتش ایالات متحده آموزش شمارکمی از نیروهای اوکراینی را برای استفاده از توپخانه هویتزر آغاز کرده است.

این مقام پنتاگون گفت که این آموزش در خارج از اوکراین انجام می‌شود و حدود یک هفته طول می‌کشد. به گفته این مقام نظامی آمریکایی، شمار نظامیان اوکراین حدود ۵۰ نفر است.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده گفته است که ۸۰۰ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین ارائه می‌دهد.

 رئیس جمهور آمریکا  روز  گفت که ارتش اوکراین را با توپخانه‌های بیشتری تجهیز خواهد کرد. این در حالی است که رسانه‌ها  گزارش کردند که ارتش روسیه نیز قصد دارد جدیدترین سامانه موشکی «اس-۴۰۰» را همراه با سامانه دفاع موشکی «اس-۳۰۰» در منطقه «بلگورود» در مرز با اوکراین مستقر کند.

همزمان با وارد شدن بحران اوکراین و عملیات نظامی ویژه روسیه در این کشور به پنجاه‌وششمین روز خود، مسکو آمار جدیدی از تلفات و خسارات وارد شده به نیروهای مسلح اوکراینی را ارائه کرد.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: «نیروهای موشکی و توپخانه روسیه ۱۰۵۳ هدف نظامی اوکراینی را از بین برده و ۱۰۶ آتش‌بار [این کشور] را منهدم کردند.»

 در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «در نتیجه حملات موشکی با دقت بالا در مناطق نوورونتسوا و کیسلوکا، حدود ۴۰ سرباز اوکراینی از پای درآمده و ۷ تجهیزات نظامی منهدم شدند.»

وزارت دفاع روسیه همچنین افزود: «هواپیماهای روسی ۷۳ تأسیسات نظامی اوکراین را در شب هدف قرار دادند که شامل ۵۷ مکان برای استقرار نیروها و تجهیزات نظامی و چهار انبار مهمات می‌شود.»

رئیس‌جمهور روسیه  نیز گفت که  فاجعه در دونباس و اقدامات تروریستی، مسکو را مجبور به آغاز عملیات برای کمک به هموطنان خود در لوهانسک و دونتسک کرد. 

روسیه عملیات نظامی خود را در ماه فوریه با هدف توقف جنگ هشت ساله در دونباس که کی‌یف به راه انداخته بود، آغاز کرد. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اهداف عملیات روسیه را نازی‌زدایی و غیرنظامی کردن اوکراین خوانده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول