اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه

نیاز به تولید محتوای ویژه برای نوجوانان احساس می‌شود

مهدی دهقان نیری مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه جام جم، به بررسی علت کم رونق شدن سریال‌ها و برنامه‌های حوزه نوجوان در مقایسه با آثار مطرح دهه‌های گذشته پرداخت.

نیاز به تولید محتوای ویژه برای نوجوانان احساس می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی، مهدی دهقان نیری مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه جام جم با اشاره به کارنامه تلویزیون در برنامه‌سازی برای نوجوانان گفت: شبکه دو سیما یک سال‌ها پیش وظیفه تولید محتوا و حتی تله فیلم را برای نوجوانان برعهده داشت و تعداد سریال‌هایی که برای این نسل تولید می‌شد هم قابل توجه بود. برنامه‌های ترکیبی متعددی هم مانند «عقیق»، «نیمرخ»، «نردبان»، «اکسیژن» و … برای مخاطبان نوجوانان روی آنتن شبکه دو می‌رفت.

وی با اشاره به برنامه «تا اوج» شبکه استانی همدان به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های تلویزیونی در حوزه نوجوانان، بیان: همراه با دسته بندی شبکه‌های سراسری سیما به شبکه‌های اختصاصی مانند شبکه‌های نهال، امید و پویا تولیدات شبکه‌های تلویزیونی هم متفاوت شد. بیشتر برنامه‌های کودک و نوجوان به شبکه‌های اختصاصی راه پیدا کرد و شبکه امید مسئول تولید برنامه و محتوا برای نوجوانان شد.

دهقان نیری درباره فعالیت‌های شبکه جام جم برای کودکان و نوجوانان گفت: شبکه جام جم اما وضعیت متفاوتی دارد و باتوجه به مخاطبان آن که ایرانیان خارج از کشور هستند، برای کودکان و نوجوانان برنامه‌های متناسب آن‌ها را مانند زبان فارسی و ایران شناسی را برای آموزش آن‌ها تولید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت نوجوانان رو به کاهش است و این مساله اهمیت تربیت آن‌ها را بالا می‌برد، افزود: اینکه چرا برنامه‌های فعلی حوزه کودک و نوجوان در زمان حاضر سر و صدا نمی‌کنند دلایل مختلفی دارد؛ از رشد شبکه مجازی بگیرید تا فعالیت نکردن برنامه‌سازان در امر مهم برندسازی و در این شرایط نیاز به تولید محتوای ویژه برای نوجوانان احساس می‌شود.

مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه جام جم در پایان درباره سریال «خانه دوست» که شب‌های ماه رمضان از این شبکه پخش می‌شود، توضیح داد: ما در برنامه ترکیبی نمایشی «خانه دوست»، محور را روی ایده‌آل‌ها قرار دادیم تا نوجوان بداند حالت ایده آل درس خواندن، دوست پیدا کردن، زندگی کردن و … چیست؟ برای ارائه ایده‌آل‌ها هم از احادیث ائمه و آیات قرآن و نظرات اساتید دانشگاه و کارشناسان حوزه کودک و نوجوان استفاده کردیم و تا امروز بازخوردهای خوبی را هم شاهد بوده‌ایم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول