اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

حجت‌الاسلام ابوالقاسم دولابی: غربی‌ها سال‌هاست به بلا گرفتار شده‌اند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جوامع غربی به ظاهر در ناز و نعمت هستند اما سال‌هاست که به بلا گرفتار شده‌اند و در کشورهای غربی مصیبت های زیادی از جمله متلاشی شدن بنیان خانواده، تنهایی و افسردگی، وضع بد جوانان و محرومیت آنان از محیط گرم خانواده مشاهده می‌شود.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم دولابی: غربی‌ها سال‌هاست به بلا گرفتار شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی  در ادامه سلسله نشست‌های بیان نکات تفسیری در محفل ترتیل خوانی قرآن کریم همزمان با روز هیجدهم ماه مبارک رمضان اظهار داشت: یکی از عوامل قدرت و اقتدار امت اسلام بر طبق آموزه های دینی  و آیات قرآن کریم، دوری جستن از فحشاء و منکرات است به همین خاطر لازم است برای جلوگیری از زوال قدرت امت اسلام از اینگونه اقدامات فاصله بگیریم. 

وی افزود: طبق آیات قرآن کریم، مومنان باید چشمان خودشان را از نامحرمان فرو ببندند و پاکدامنی را پیشه خود سازند که  این کار سلامت جامعه را در پی خواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در آیه ۳۱ سوره نور نیز به بانوان مومنه این دستور صادر شده است چرا که سوره نور سوره حجاب و عفاف است و دستورات قاطعی که در خصوص مرتکبین به فحشاء و منکرات صادر شده است نشان دهنده اهمیت موضوع است.

وی افزود: خداوند با تمام رحمانیت و فضلی که دارد در خصوص مجازات مرتکبین فحشاء مجازات قاطعی را تبیین نموده است و علت این  سختگیری‌ها حفظ نظام خانواده در اسلام است.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: اگر نظام خانواده متزلزل شود جامعه دچار اختلال خواهد شد و آرامش اجتماعی به هم می ریزد و یک نسل بی هویت و بی دین به وجود خواهد آمد و هویت جامعه به یک جامعه غربی تبدیل خواهد شد و افول و زوال اقتدار چنین جامعه ای حتمی و قطعی است.

حاج ابوالقاسم تاکید کرد: رواج فحشا در جامعه آثارو پیامدهای زیادی دارد که اولین مسئله حاکمیت شیطان در جامعه است چرا که جامعه ای که اهل رواج فحشاء و منکرات  باشد باید بداند مدیریت این جامعه بر دست شیاطین خواهد افتاد.

وی افزود: خداوند می فرماید از گام های شیاطین پیروی نکنید چرا که اگر پیروی کنید شیطان حکومت را به دست می گیرد و به سمت فحشاء سوق خواهد داد.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: دومین پیامد منفی پیروی از شیاطین و ارتکاب فحشاء و منکرات، فراوانی بلا و مصیبت هاست که این وعده خداوند در قرآن کریم است.

وی افزود: جوامع غربی به ظاهر در ناز و نعمت هستند اما سال هاست که به بلا گرفتار شده است و در کشورهای غربی مصیبت های زیادی از قبیل متلاشی شدن بنیان خانواده، تنهایی و افسردگی، وضع بد جوانان و محرومیت آنان از محیط گرم خانواده وجود دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: از دیگر پیامدهای منفی رواج فحشاء ، از بین رفتن اقتدار و سقوط یک جامعه است چرا که جامعه ای که به سمت فسق و فجور و فحشاء برود مستحق عقوبت الهی خواهد شد.

وی افزود: ترویج فسق و فجور در آندلس و تضعیف مسلمانان، سوق دادن جوانان به سمت نامحرمان و ترویج شرب خمر بین جوانان باعث زوال اقتدار امت اسلام در این منطقه شد که مایه عبرت برای دنیای اسلام است.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: ترویج مبانی دینی و معارف قرآنی در بین جوانان می تواند مانع از گسترش فحشاء و منکرات باشد و مشت محکمی بر دهان کسانی است که به دنبال بی هویت کردن امت اسلام هستند.

انتهای پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول