اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

برگزاری ویژه برنامه‌های شب‌های قدر در ۱۵ بقعه متبرکه شاخص کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در بقعه متبرکه امامزاده شاه مختار علیه السلام شهرستان بویراحمد گفت: مراسم ویژه شب های قدر در پانزده بقعه متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود.

برگزاری ویژه برنامه‌های شب‌های قدر در ۱۵ بقعه متبرکه شاخص کهگیلویه و بویراحمد

 حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، گفت: امسال نیز مطابق سال‌های گذشته برگزاری مراسم شب‌های قدر همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، استفاده از مُهر و جانماز شخصی و رعایت فاصله اجتماعی مورد توجه است.

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه دارای صحن و محیط های روباز هستند و آمادگی برگزاری مراسم شب‌های احیا را دارند، گفت: درب‌ها و صحن‌های امامزادگان به روی عموم مردم گشوده  و امکان حضور زائران با رعایت موازین بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و به همراه داشتن ماسک در راستای بهره‌مندی از فضای معنوی آستان مقدس امامزادگان به ویژه در لیالی قدر فراهم است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای حفظ سلامتی مردم در شب‌های قدر نظافت و ضدعفونی ضریح، قفسه‌های قرآن، شبستان و صحن بقاع متبرکه به‌ طور مداوم توسط خُدام صورت می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به صورت ویژه طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا خواهد شد، اضافه کرد: اقامه نمازهای جماعت و سخنرانی مذهبی و بیان احکام، اجرای مراسم جزءخوانی و محافل انس با قران کریم، راه‌اندازی خیمه‌های معرفت و مشاوره مذهبی از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مراسم جزءخوانی قرآن کریم در بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام شهرستان گچساران در طول ماه مبارک رمضان در قالب طرح ضیافت الهی برگزار می شود.

نصیرالاسلامی گفت: شب قدر، شبی است که همه مقدرات سالانه انسان با ملاحظه، اراده، اختیار و قابلیت های انسان تقدیر می‌شود، شب قدر یکی از شب‌های نیمه دوم ماه رمضان است که طبق روایات ما، یکی از شب های نوزدهم یا بیست و یکم و به احتمال زیادتر، بیست و سوم ماه مبارک رمضان است. در این شب امور خیر و شر مردم، ولادت، مرگ، روزی، حج، طاعت، گناه و خلاصه هر حادثه ای که در طول سال متناسب با اراده، دعا و قابلیت انسان واقع می شود، تقدیر می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این شب زن و مرد، پیر و جوان چهره جان را با اشک توبه، از غبار تن زدودند و از خدای رمضان مسیر نورانی سعادت را خواستار شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شب قدر بهانه‌ای برای بخشایش بی‌بهانه گناهان و پر نعمت‌ترین خوان رحمت خداست، بیان کرد: شب قدر، شبی که سرنوشت یک ساله انسان رقم می‌خورد؛ شبی که پروردگار دعای العفو بندگانش را به استجابت می‌رساند و آمرزش بی‌بهانه را  مهمان قلب‌های روزه‌داران می‌کند.

نصیرالاسلامی عنوان کرد: در میان شب‌های ماه بابرکت رمضان، شب‌های قدر از فضیلتی دیگر برخوردار است، شبی که خداوند آن را از هزار ماه برتر می‌داند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان افزود: یکی از شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان، شب قدر است و مؤمنان و روزه‌داران در این سه شب  عاشقانه معبود خویش را  نیایش می‌کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول