اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کلاهبرداری به بهانه فروش محصولات آرایشی و بهداشتی برند

رئیس پلیس فتای استان زنجان از شناسایی و دستگیری شخصی که با درج آگهی دروغین در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

کلاهبرداری به بهانه فروش محصولات آرایشی و بهداشتی برند

سیداحمد موسوی، رئیس پلیس فتای استان زنجان در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه یکی از شهروندان زنجانی با در دست داشتن شکوائیه ضمن مراجعه به پلیس، مدعی شد برای خرید محصولات بهداشتی و آرایشی به پیج اینستاگرامی مراجعه و پس از انتخاب محصول مورد نظر و پرداخت مبلغ، فروشنده از ارسال کالا خودداری کرده و پاسخگوی تماس‌ها نیست، اظهار کرد: برابر بررسی و اقدامات فنی، متهم به هویت معلوم در استان‌ زنجان مورد شناسایی قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان زنجان افزود: با هماهنگی مقام قضایی متهم بعد از دستگیری به همراه ادله‌های دیجیتالی به پلیس فتای استان انتقال داده شد. 
وی افزود: متهم پس از روبه‌رو شدن با مستندات به چندین فقره کلاهبرداری با این شگرد در فضای مجازی اعتراف و اقرار کرد با راه‌اندازی کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی با درج تصاویر محصولات آرایشی برند معروف به بهانه طرح‌های تخفیفی، شهروندان را ترغیب به پرداخت مبلغ اجناس خریداری شده، قبل از ارسال کالا می‌کرده است.

موسوی به شهروندان توصیه کرد: به تبلیغات فروش محصولات آرایشی و بهداشتی در فضای مجازی توجه نکنند و هر گونه مواد بهداشتی را از داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند.
رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد کلاهبرداران با سوء استفاده از فضای مجازی در صدد عرضه و فروش محصولات آرایشی و بهداشتی غیر مجاز و خارج از نظام چرخه وزارت بهداشت هستند، افزود: اگر افرادی بدون داشتن مجوزهای قانونی و با تبلیغات اغوا کننده اقدام به فروش محصولات آرایشی و بهداشتی غیر مجاز از طریق فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی کنند، برابر قانون برخورد خواهد شد.
 وی با بیان اینکه امکان ارائه محصولات آرایشی بهداشتی تقلبی و تاریخ گذشته در فضای مجازی متصور است، ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرسwww.Cyberpolice.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول