اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

خسارت ۵۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات بخش رخ تربت‌حیدریه

مدیر مرکز جهادکشاورزی بخش جلگه رخ تربت‌حیدریه گفت: کاهش دما در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۵ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال خسارت در سطح ۳۳۵ هکتار خسارت به باغات بخش رخ وارد کرد.

خسارت ۵۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات بخش رخ تربت‌حیدریه

سید محمد نجفی مرکز جهادکشاورزی بخش جلگه رخ تربت‌حیدریه در گفت و گو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه اظهار کرد: کاهش دما در روز‌های پایانی سال گذشته بیش از ۵۵ میلیارد و ۵۳۰  میلیون ریال خسارت در سطح ۳۳۵ هکتار خسارت به باغات بخش رخ وارد کرد که بیشترین میزان خسارت مربوط به درختان بادام، زردآلو و گوجه سبز بوده‌است.

 وی به کشاورزان و باغداران منطقه رخ توصیه کرد موضوع بیمه باغات و محصولات کشاورزی را جدی گرفته و از بیمه محصولات کشاورزی برای جبران خسارات وارده استفاده کنند.

نجفی خاطرنشان کرد: با وجود این که بیش از ۷۰ درصد دامداران و حدود ۴۵ درصد کشاورزان محصول‌شان را بیمه کرده‌اند، اما فقط ۵ درصد باغداران محصول خود را تحت پوشش بیمه قرار داده‌اند. هر چند دلیل این موضوع نیز این است که میزان تعهد شرکت‌های بیمه‌گر در بخش باغ به مراتب کم است و برای باغداران مقرون به صرفه نیست محصول خود را تحت پوشش بیمه درآورند.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول