اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

افتتاح صندوق بیمه روستایی در باباکلان گچساران/ ۲۴۰ خانوار دهستان بی بی حکیمه تحت پوشش بیمه روستایی قرار دارند

بخشدار مرکزی گچساران گفت: صندوق بیمه روستایی در روستای بابا کلان افتتاح شد.

افتتاح صندوق بیمه روستایی در باباکلان گچساران/ ۲۴۰ خانوار دهستان بی بی حکیمه تحت پوشش بیمه روستایی قرار دارند

علی محمد آقایی در حاشیه افتتاح صندوق بیمه روستایی بابا کلان در گفت و گو باوخبدنگار فارس اظهار کرد: مشمولان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر از مزایای متعددی بهره مند خواهند شد.

وی بیان کرد: صندوق بیمه روستایی در روستای بابا کلان گچساران افتتاح و کار خود را آغاز کرد.

بخشدار مرکزی گچساران با اشاره به اینکه هدف از ایجاد کارگزاری صندوق بیمه در روستای باباکلان دسترسی آسان ساکنین دهستان بی بی حکیمه به خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان وعشایر است، تصریح کرد: با این اقدام تمام زنان و مردان بالای ۱۸ سال و زیر ۵۰ سال می توانند از یارانه بیمه ای دولت بهره مند شوند و مانند همه کارکنان دولت از مستمری بازنشستگی -مستمری از کارافتادگی کلی و مستمری بازماندگان استفاده کنند.

آقایی عنوان کرد: افتتاح این دفتر می تواند در راستای کاهش آسیب های اجتماعی موثر و مفید واقع شود.

وی گفت: با افتتاح دفترربینه روستایی و سهولت در انجام امور بیمه کشاورزان و عشایر تضمین آینده روستائیان این منطقه می‌توان مهاجرت به شهر را کاهش و شاهد بازگشت روستائیان و کشاورزان به منطقه باشیم.

بخشدار مرکزی گچساران با اشاره به اینکه تا کنون۲۴۰ خانوار از دهستان بی بی حکیمه تحت پوشش این صندوق قرار گرفته اند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۴ خانوار مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند.

آقایی بیان کرد: در گچساران ۲هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش این صندوق قرار دارند و بیش از ۱۴۰ خانوار مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند.

وی افزود: پرداخت دوبرابری حق بیمه توسط دولت در این اقدام بسیار مهم است که در سال ۱۴۰۱ حداقل حق بیمه ماهی ۵۵۰ هزار ریال و حداکثر ۱میلیون و ۳۲۰ هزار ریال هزار تومان بوده و در حال حاضر سهم دولت بابت یکسال بیمه افراد مشمول حداقل ۱۲ میلیون ریال و حداکثر ۳۱ میلیون و ۹۲۰ هزار ریال است.

بخشدار مرکزی گچساران اضافه کرد: روستائیان، عشایر و کشاورزان برای بهره مندی از مزایای بیمه روستایی هر چه زودتر اقدام کنند تا در صورت خسارت‌های احتمالی از حوادث بتوانند از بیمه استفاده کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول