اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

افزایش ۳۳ درصدی اهدای خون طی ماه رمضان در آذربایجان‌غربی

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی از افزایش۳۳ درصدی اهدای خون طی رمضان خبر داد و گفت: طی ماه رمضان تعداد ۳۶۵۸ نفر به سازمان انتقال خون مراجعه و تعداد ۲هزار ۹۵۹ خون اهدا کردند.

افزایش ۳۳ درصدی اهدای خون طی ماه رمضان در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه مجتبی قهرمان رضاییه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به افزایش اهدای خون در ماه رمضان اظهار داشت: طی ماه رمضان  تعداد ۳۶۵۸ نفر به سازمان انتقال خون مراجعه و تعداد ۲هزار ۹۵۹ خون اهدا کردند .

وی ادامه داد: سال گذشته ۶۴٠ هزار و ۵٣٠ واحد خونگیری انجام و طی یک ماه گذشته ٧/٣ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد افزایش اهدای خون در استان هستیم.

قهرمان رضاییه با اشاره به اینکه فرهنگ اهدا خون بایستی در جامعه نهادینه شود بیان کرد: در حال حاضر ۱۵۰۰ واحد خون ذخیره در استان وجود دارد و هیچ مشکلی در ذخیره خونی نداریم اما اگر اهدا خون به‌طور مستمر انجام نشود در تهیه پلاکت با مشکل مواجه خواهیم شد.

این مقام مسوول ادامه داد: با اهدای خون میتوان جان سه نفر را به راحتی نجات داد و در شرایط مناسب و مطلوب، زمان نگهداری خون بین ۲۸ تا ۳۰ روز و پلاکت بین ۳ الی ۴ روز است.

مدیر کل انتقال خون آذربایجان‌غربی اذعان کرد: بنا به محدودیت‌های موجود، نمی‌توانیم در تمام شهرهای استان مرکز ثابت انتقال خون راه‌اندازی کنیم و انتقال خون سازمان دولتی است و ایجاد مرکز جدید نیازمند تعریف چارت سازمانی بوده و برای این منظور نیازمند دستورالعمل فنی و ستادی از سوی انتقال خون ایران هستیم.

قهرمان رضاییه افزود: پایگاه ثابت انتقال خون در شهرهای ارومیه، خوی، مهاباد، نقده و میاندوآب در حال حاضر فعال است و در مابقی شهرها نیز نیروهای سیار برای دریافت خون اهدایی ، اهدا کنندگان با برنامه ریزی ارسال می شود.

وی تاکید کرد: باتوجه به وضعیت ذخایر خونی برای جلوگیری از بروز بحران از هم استانی‌ها تقاضا داریم با اهدای مستمر خون به کمک بیماران نیازمند خون بیایند.

قهرمان رضاییه با اشاره به اینکه هر شخص سالیانه ۴ بار امکان اهدای خون دارد و اهدای خون با اهدای عضو برابر است گفت:  در ایام شب‌های قدر واحد‌های سیار از ساعت ۱۰ تا ۲ بامداد در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه آماده ارایه خدمات و دریافت خون از اهداکنندگان می‌باشد.

قهرمان رضاییه با بیان اینکه یک مرد بالغ در سال چهار بار و خانم سه مرتبه می‌تواند خون اهدا کند تصریح کرد: تمام محصولات خونی در استان تهیه می‌شود و خوشبختانه در فرآورده های خاص خونی در داخل استان خودکفا هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول