اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  پنجره تربیت

در تلاش برای جهاد تربیت دینی در اروپا

استاد روز اول فرمودند: به گونه‌ای کار کنید که اگر امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از در وارد شدند و فرمودند چرا چنین کردید؟! جز ضعف یا عدم علم دلیل دیگری نداشته باشید و همه توان‌تان را به کار بسته باشید. حامد تقدیری

در تلاش برای جهاد تربیت دینی در اروپا

حامد تقدیری

برای ما از کودکی، هم استاد و هم مربی دلسوز است، برای طلبه ها نویسنده کتاب منطق ۱ و ۲ و ۳ حوزه است و برای اهالی اتریش امام مرکز اسلامی امام علی(ع) وین است. نه از این امام هایی که باید از مسؤول دفتر شان وقت بگیری و چند هفته به انتظار بنشینی. حساب حضور همه مأمومین را دارد. در این جمعیت زیاد شب های رمضان، خوب نگاه می‌کند که آنهایی را که نیامدند سراغ بگیرد. نکند مریض شده باشند و او بی خبر باشد. از کوچک تا بزرگ و پیرشان را می شناسد و برای هر کدام پرونده ای در ذهن دارد و با هر کدام به گونه ای رفتار می‌کند و گام به گام رشد می دهد.

از کوچک تا بزرگ و پیرشان را می شناسد و برای هر کدام پرونده ای در ذهن دارد و با هر کدام به گونه ای رفتار می‌کند و گام به گام رشد می دهد.

 

 

***

برای خانواده ها قرائت قرآن و تفسیر و کلاس های مشاوره و خانواده برقرار است و هر کسی برنامه خودش را دنبال می‌کند.

 

شاید باور تان نشود؛ راستش من هم فکر نمی کردم در این روزهای اول ماه رمضان که معمولا توان ها کم است و کمتر کسی به مسجد می رود، در این ناکجاآباد اتریش چنین جمعیتی به مرکز اسلامی بیایند. نه اینکه یک ساعتی بیایند و بروند. بلکه همه جمعیت از چند ساعت مانده به افطار می آیند و برای بچه های زیر 7 سال، 7 تا 12 سال و 12 تا 18 سال کلاس های مفصلی برگزار می‌شود. برای خانواده ها قرائت قرآن و تفسیر و کلاس های مشاوره و خانواده برقرار است و هر کسی برنامه خودش را دنبال می‌کند. موقع اذان که جا برای نماز پیدا نمی شود و ما با جوان ها مکانی را آماده کرده ایم و نماز جداگانه ای داریم. بعد از نماز هم همه سر سفره افطاری ساده مرکز هستند و تازه بعد از افطار کلی دیدار ها تازه می‌شود و تا پاسی از شب هر کسی سوال و مشکل خود را می‌تواند مطرح و برطرف کند.

ما با جوان ها مکانی را آماده کرده ایم و نماز جداگانه ای داریم.

 

***

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود منتظری‌مقدم از آن امام هایی است که باید پای درسش بنشینیم و امامت مسجد و جماعت را مشق کنیم. ما هم فرصت را مغتنم شمردیم و از قبل از سحر تا ساعتی بعد از طلوع آفتاب از استاد بهره هایی می بریم که در هیچ کلاسی پیدا نمی شود.

***

هر چقدر هم بزرگ شدید، بی نیاز از استاد و عرضه فهم‌های‌تان به ایشان و اصلاح آن نیستید.

 

یادتان هست گفتم برای تقدیرهایمان دعا کنیم؟! تقدیر استاد های زندگی مان یکی از آن تقدیرهای مهم است. تقدیری که بسیار باید برای آن دعا کرد. ما که هیچیم؛ هیچ محض. اما حواس‌تان باشد هر چقدر هم بزرگ شدید، بی نیاز از استاد و عرضه فهم‌های‌تان به ایشان و اصلاح آن نیستید.

 

***

استاد روز اول فرمودند: به گونه ای کار کنید که اگر امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از در وارد شدند و فرمودند چرا چنین کردید؟! جز ضعف یا عدم علم دلیل دیگری نداشته باشید و همه توان‌تان را به کار بسته باشید. استاد خودش هجرت کرده، نه فقط هجرت از قم به وین که این هجرت برای استاد رنج طاقت فرساست. اما هجرت از نفس به وظیفه از آن هجرت های سخت و البته پربرکت است که در وجود استاد نمایان است.

استاد خودش هجرت کرده؛ هجرت از نفس به وظیفه از آن هجرت های سخت و البته پربرکت است که در وجود استاد نمایان است.

 

 

 

انتهای پیام/

از شما صاحبنظر گرامی در حوزه تعلیم و تربیت هم دعوت می کنیم، از نویسندگان، ممیزان و اعضای هیئت تحریریه پنجره تربیت باشید. برای ارسال مطالب و عضویت در هیئت تحریریه، از طریق ایمیل FarsPanjarehTarbiat@gmail.com مکاتبه فرمائید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول