اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

حواله 1.4 میلیارد دلار پول مهاجرین کاری به ازبکستان طی 3 ماه

بر اساس گزارش بانک مرکزی ازبکستان، مهاجران کاری طی 3 ماه نخست سال 2022 میلادی به این کشور معادل یک میلیارد و 470 میلیون دلار پول حواله کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 درصد بیشتر است.

حواله 1.4 میلیارد دلار پول مهاجرین کاری به ازبکستان طی 3 ماه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، بر اساس گزارش بانک مرکزی ازبکستان، مهاجران کاری طی 3 ماه گذشته سال 2022 میلادی به ازبکستان معادل یک میلیارد و 470 میلیون دلار حواله پولی ارسال کردند که این نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی 49 میلیون دلار یا 3 درصد بیشتر است.

در این میان شاخص‌های خرید و فروش ارز به شدت افزایش یافت. در 3 ماه گذشته سال جاری میلادی بانک‌ها از مردم معادل 2 میلیارد و 110 میلیون دلار خرید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی 585 میلیون دلار یا 38 درصد بیشتر است.

همچنین تقاضا برای ارز نیز به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده است. بانک‌ها به مردم معادل یک میلیارد و 730 میلیون دلار فروختند که نسبت به شاخص سال گذشته میلادی 709 میلیون دلار یا 69 درصد بیشتر است.

در سال 2021 میلادی حجم حواله‌های بین المللی به ازبکستان در سطح 8 میلیارد و 70 میلیون دلار قرار گرفته که نسبت به شاخص‌های سال‌های 2020 و 2019 میلادی (6 میلیارد) 34 درصد بیشتر است.

در سال گذشته میلادی 70 درصد حواله‌ها یا 5 میلیارد و 670 میلیون دلار به روسیه تعلق داشته است. اما با توجه به وضعیت اقتصادی روسیه به دلیل جنگ در اوکراین و تحریم‌ها،کارشناسان بانک جهانی در اوایل ماه مارس پیش بینی کردند که به جای رشد 3 درصدی، انتقال پول به ازبکستان 21 درصد کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول