اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

شرکت آب‌وفاضلاب خوزستان؛ ابربدهکار بانک ملی

نام شرکت آب‌وفاضلاب خوزستان در لیست بدهکاران بزرگ بانک ملی در حالی است که بودجه‌های هنگفتی در سال‌های اخیر به آن اختصاص یافت و همچنان رضایت عمومی از سرعت پروژه‌های آن حاصل نشده است.

شرکت آب‌وفاضلاب خوزستان؛ ابربدهکار بانک ملی

به گزارش خبرگزاری فارس، بانک ملی به عنوان بزرگ‌ترین بانک کشور در راستای اجرای دستور رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد اسامی بدهکاران عمده و بزرگ خود را منتشر کرد که در بین آنها نام شرکت آب و فاضلاب خوزستان دیده می‌شود.

قرار داشتن شرکت آب‌وفاضلاب خوزستان در این لیست در حالی است که در سال‌های اخیر مبالغ هنگفتی از محل صندوق توسعه ملی به آن اختصاص یافته و شهروندان از کندی پیشرفت پروژه‌ها گلایه دارند.

آخرین خبر از اختصاص بودجه به شرکت آب‌وفاضلاب خوزستان در انتهای سال گذشته به نقل از استاندار خوزستان بود که گفت: برای تسریع بخشیدن به پروژه شبکه فاضلاب اهواز، ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع اختصاص دادیم که درحال حاضر نیز در اختیار شرکت آبفا خوزستان قرار دارد و ۲۷۰ میلیارد تومان نیز برای تامین آب شرب شهر و روستاهای استان اختصاص داده ایم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سال گذشته با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکتهای آب و فاضلاب استان خوزستان موافقت کردند.

محمد مولوی نماینده آبادان به عنوان متقاضی تحقیق و تفحص گفت: از اینکه مسائل استان خوزستان را هر هفته در صحن علنی مجلس فریاد می زنم، شرمنده ام. به نمایندگی از مردم بزرگ خوزستان می گویم از اینکه هر روز با یک مسئله در استان مواجهیم، خسته شده ایم. خوزستانی ها گدا نبوده و نیستند، بی وفا نبوده و نیستند، بی تعهد نبوده و نیستند، ولی چه کنیم که گرفتار مدیرانی هستیم که آسایش را از حوزستان گرفتند. از دولت مردمی آقای رئیسی خواهش می‌کنم و انتظار دارم که به صورت ویژه به استان خوزستان نگاه کنند آنچه امروز این مردم متحمل می شوند شایسته آنها نیست.

همچنین در مرداد ۱۴۰۰ دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان از شناسایی شبکه اختلاس، رشاء و ارتشاء و تحصیل مال از طریق نامشروع در شرکت آبفای این استان و بازداشت تعدادی از کارکنان این شرکت خبر داد.

به عقیده کارشناسان، عدم تغییر مدیران عامل وضع موجود در آبفای اهواز و خوزستان موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع آن شده است و انتظار می‌رود دولت در این زمینه فورا اقدام کند.

به گزارش فارس، «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی ۲۳ آبان ماه سال گذشته از بانک مرکزی درخواست کرد تا بانک‌ها و موسسات اعتباری هر سه ماه یک بار لیست ابربدهکاران بانکی خود را منتشر کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول