اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

انتقال 24 هزار میلیارد تومان کنسانتره مس به خارج از آذربایجان‌شرقی!/ بی‌بهره بودن آذربایجان از مواهب معدن مس سونگون

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی، گفت: سالانه 24 هزار میلیارد تومان کنسانتره مس از معدن مس سونگون به خارج از استان انتقال یافته است.

انتقال  24 هزار میلیارد تومان کنسانتره مس به خارج از آذربایجان‌شرقی!/ بی‌بهره بودن آذربایجان از مواهب معدن مس سونگون

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صابر پرنیان امشب در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی با ظرفیت‌های بسیار بالای معدنی و دارا بودن ۵۲ نوع ماده معدنی، منابع سرشاری از کانی‌های فلزی و استراتژیک را دارد و باید براساس برنامه‌های محوری وزارت صمت در راستای توسعه معادن و صنایع معدنی بیش از پیش تلاش کنیم.

وی، وجود معادن مس، طلا، نفلین سینیت، آهن و مولیبدن به میزان ۵.۹ میلیارد تن در استان را فرصتی استثنایی برای توسعه همه‌جانبه استان برشمرد و افزود: ۶۷ درصد ذخایر معدنی استان به کانی‌های یاد شده اختصاص دارد و این موهبت خدادادی تنها بخشی از ظرفیت‌های بی‌بدیل اقتصادی آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شود.

تشکیل مس آذربایجان مطالبه عمومی مردم استان است / ضرورت انتقال حساب‌های بانکی مس سونگون به آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی ضمن تاکید بر ضرورت انتقال حساب‌های بانکی مس سونگون به استان، گفت: تشکیل مس آذربایجان مطالبه عمومی مردم استان است.

پرنیان اظهار کرد: در کنار توجه ویژه به رعایت مسائل زیست‌محیطی و حفظ منابع طبیعی و با توجه به وجود ذخایر معدنی غنی در ورزقان، بسترهای لازم برای توسعه صنایع معدنی در منطقه فراهم است.

وی با تاکید بر اهمیت تشکیل شرکت مستقل مس آذربایجان، افزود: پیگیری تحقق گردش مالی معدن در استان بسیار حائز اهمیت بوده و در توسعه اقتصادی استان و تاثیرگذار است.

آذربایجان از مواهب معدن مس سونگون بی بهره است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ضمن تاکید بر ضرورت بهره مندی استان از مواهب معدن مس سونگون، گفت: با رفع موانع پیش روی واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی، چرخ تولید با قدرت به حرکت در خواهد آمد.

پرنیان گفت: با ظرفیت‌های موجود در منطقه در مسیر ایجاد تحول پایدار خواهیم بود و تکمیل طرح‌های صنعتی نیمه تمام، ایجاد شهرک تخصصی پایین‌دستی صنایع مس و ساماندهی حقوق دولتی از مهم‌ترین برنامه‌های اولویت‌دار صمت استان در شهرستان ورزقان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول