اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

بارش برف و سرما به ۳۵ درصد باغ‌های خراسان شمالی خسارت زد

سرپرست امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: بارش برف و سرمای ۳ روز گذشته به ۳۵ درصد از باغ‌های استان که در ارتفاعات هستند، خسارت زد.

بارش برف و سرما به ۳۵ درصد باغ‌های خراسان شمالی خسارت زد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز محمد عفتی، سرپرست امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: بارش برف و سرمای ۳ روز گذشته به ۳۵ درصد از باغ‌های استان که در ارتفاعات هستند، خسارت زد.

وی گفت: با توجه به بارش برف و سرمای روز گذشته محصولات سردسیری باغ‌های این استان خسارت وارد شده است که هم اکنون کارشناسان در حال برآورد هستند.

سرپرست امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی افزود: برخی از درختان میوه که شکوفه داده اند در مراحل حساسی هستند که سرما و برف باعث سرمازدگی شده است.

عفتی اظهار داشت: میوه های هسته دار شامل بادام، گیلاس، میوه های دانه دار شامل سیب و گلابی و میوه های دانه ریز انگور و همچنین درختان گردو از ناحیه سرما و برف روز گذشته خسارت دیدند.

وی ادامه داد: بارش برف و سرمای ۲۶ اسفند ماه سال گذشته نیز چهار هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال به بخش‌های کشاورزی استان خسارت زد که بیشتر آن محصولات باغی است.

این مقام مسئول افزود: سرما و برف اواخر سال گذشته به درختان میوه های هسته دار از جمله زردآلو، بادام، انواع آلو و هلو خسارت وارد کرد.

عفتی بیان کرد: هرساله در بهمن و اسفند ماه و فروردین جبهه هوای سرد و بارش برف در استان وجود دارد که موجب سرمازدگی درختان بویژه بادام و زردآلو می شود.

وی در انتها گفت: پارسال بر اثر حوادث و بلایای طبیعی نظیر خشکسالی، سرمازدگی، سیل، طوفان و تگرگ سه هزار و ۴۲ میلیارد تومان به کشاورزان استان خسارت وارد شد.

انتهای پیام/س/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول