اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اظهار نظر ضعیف کارشناسان دادگستری نارضایتی به دنبال دارد

رئیس شورای قضایی استان زنجان با اشاره به اینکه ارائه اظهار نظرهای ضعیف و ناقص توسط کارشناسان رسمی دادگستری موجب تحمیل هزینه به اصحاف پرونده، ایجاد نارضایتی و بعضا موجب اطاله دادرسی می‌شود.

اظهار نظر ضعیف کارشناسان دادگستری نارضایتی به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه با هیأت مدیره مرکز وکلای دادگستری زنجان اظهار کرد: همراهی و همکاری مرکز وکلا و کارشناسان رسمی برای دادرسی عادلانه و اجرای سیاست‌های کلان قوه قضاییه امری ضروری است.

رئیس شورای قضایی استان زنجان با بیان اینکه در دوره تحول و تعالی قوه قضاییه برای سال 1401 برنامه‌های جامعی از سوی قوه قضاییه تدوین و بزودی به دادگستری‌های سراسر کشور ابلاغ خواهد شد، افزود: برای اجرای این سند نیازمند همراهی و تعامل نهادهای مرتبط با دستگاه قضایی به ویژه وکلا و کارشناسان هستیم.

صادقی نیارکی تشکیل جلسات متعدد و فنی مرکز کارشناسان رسمی با جامعه هدف برای اتقان و استحکام در اظهار نظرها را بسیار ضروری و موثر دانست و بیان کرد: در برخی مواقع ارائه اظهار نظرهای ضعیف و ناقص توسط کارشناسان رسمی دادگستری موجب تحمیل هزینه به اصحاب پرونده، ایجاد نارضایتی و بعضا موجب اطاله دادرسی می‌شود که توجه به این امر دستور کار هیأت مدیره جدید قرار گیرد.
وی با اشاره راه‌اندازی سامانه 129 برای ارائه مشاوره و معاضدت حقوقی توسط مرکز وکلا در دادگستری زنجان افزود: ارتقای این واحد برای آگاهی بخشی جامعه و مشاوره حقوقی برای فرایند دادرسی و ارائه خدمات در دادگستری امری لازم و ضروری است.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه ارائه اظهار نظرهای ضعیف و ناقص توسط کارشناسان رسمی دادگستری موجب تحمیل هزینه به اصحاف پرونده، ایجاد نارضایتی و بعضا موجب اطاله دادرسی می‌شود.
رئیس کل دادگستری استان زنجان تأکید کرد: همراهی و همکاری مرکز وکلا و کارشناسان رسمی برای دادرسی عادلانه و اجرای سیاست‌های کلان قوه قضاییه امری ضروری است.
در ادامه این جلسه احکام اعضای هیأت مدیره جدید مرکز وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری استان توسط رئیس کل دادگستری استان ابلاغ و سپس جلسه انتخاب اعضای هیأت رئیسه جدید مرکز وکلا برگزار که به ترتیب بهروز قاسمی به عنوان رییس هیأت مدیره، رحیم حسنی نایب رئیس، گل پسندی دبیر هیأت مدیره و امیر غفاری به عنوان مسؤول امور مالی مرکز وکلای زنجان انتخاب شدند.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول