اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش روسیه به احتمال اضافه شدن به فهرست «حامی تروریسم»

وزارت خارجه روسیه اظهارات واشنگتن درباره بررسی افزودن نام روسیه به فهرست کشورهای «حامی تروریسم» را جریان تبلیغاتی توصیف کرد.

واکنش روسیه به احتمال اضافه شدن به فهرست «حامی تروریسم»

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت که مسکو بیانیه اخیر واشنگتن مبنی بر اینکه در حال بررسی اضافه کردن روسیه به فهرست کشورهای حامی تروریسم است را اقدامی تبلیغاتی می‌داند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، زاخارووا در برنامه‌ای در یوتیوب گفت: این برای متقاعد کردن کسانی که هنوز نشکسته‌اند لازم است. امروز به این نیاز است. اکنون این ایده هر لحظه است که ظاهر می‌شود و نه قانون و نه حقایق آن را پشتیبانی نمی‌کند، هیچ کس اصلاً در مورد حقایق صحبت نمی‌کند. این، امروز برای فعالیت‌های اطلاعاتی وتبلیغاتی واشنگتن ضروری است.

اظهارات این مقام روس در انتقاد از مقامات آمریکایی پس از آن بیان شد که «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده در مصاحبه‌ای با شبکه «سی‌ان‌ان» گفت که واشنگتن در حال بررسی احتمال معرفی روسیه به فهرست ادعایی کشورهای «حامی تروریسم» است.

به ادعای وزارت امور خارجه ایالات متحده، این تعریف برای کشورهایی اعمال می‌شود که «مکرراً از اقدامات تروریستی بین‌المللی حمایت می‌کنند» و در حال حاضر چهار کشور ایران، کوبا، کره شمالی و سوریه در این فهرست هستند.

پیش‌تر، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» به نقل از منابع آگاه گزارش داد که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین از «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا درخواست کرده که ایالات متحده روسیه را به عنوان «دولت حامی تروریسم» معرفی کند. سخنگوی کاخ سفید در واکنش گفته بود «ما به بررسی همه گزینه‌ها برای افزایش فشار بر پوتین ادامه خواهیم داد».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول