اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

فعالان تشکل‌های علمی دانشجویی حوزه محیط زیست در دولت‌های گذشته با بی‌توجهی زیادی مواجه بوده‌اند

دبیر سابق اتحادیه دانشجویی محیط زیست کشور گفت: جوانان فعال تشکل‌های علمی حوزه محیط زیست با وجود ظرفیت‌های بالا و تجربیات فراوان، متاسفانه در دولت‌های گذشته با بی‌توجهی زیادی روبرو بوده اند.

فعالان تشکل‌های علمی دانشجویی حوزه محیط زیست در دولت‌های گذشته با بی‌توجهی زیادی مواجه بوده‌اند

صیاد شیخی دبیر سابق اتحادیه دانشجویی محیط زیست کشور و دکترای تنوع زیستی از دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ گفت: انجمن‌های علمی دانشجویی از گروه های دانشجویی نظامند و بزرگترین شبکه دانشجویی در کشور هستند، که در عرصه های مختلف علمی سرتاسر کشور فعالیت دارند. اعضای انجمن‌ های علمی دانشجویی دانشجویانی فعال در عرصه علوم و رشته های دانشگاهی خود بوده و برای ارتقای جایگاه علم در کشور تلاش می کنند.

وی ادامه داد: در واقع اعضای انجمن های علمی دانشجویی با تکیه بر دانش و تخصص و فراهم آوردن بسترهای اجرایی و شناخت واقعیت های موجود در جامعه برای کاهش فاصله علم و عمل در کشور فعال هستند. دانشجویانی که در کنار علم آموزی و دانش ورزی قابلیت های مدیریتی و تجربیات اجرایی را در خود و با حضور در بدنه انجمن های علمی دانشجویی می پرورانند. لذا فعالان علمی دانشجویی مثال بارز مدیران جوان و آگاه به علم و دانش هستند، که می توانند سکان دار قابل اعتماد برای کشور در بحران‌ها و مشکلات باشند.

وی تصریح کرد: در کشور بیش از ۱۰ هزار انجمن علمی دانشجویی وجود دارد، که در قالب ۴۲ اتحادیه و به صورت متمرکز و تعاملی فعالیت های گسترده ای را در مقیاس ملی و بین المللی به ثمر می نشانند. یکی از اتحادیه‌های های فعال دانشجویی کشور اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی محیط زیست است، که توانسته در دوران محدودیت های کرونایی گام های ارزشمندی را در راستای آموزش و ترویج بردارد. اقداماتی که سراسر تجربه بوده و توانسته است با بالاترین استانداردهای آموزشی موجود در کشور اجرایی شده است.

شیخی تصریح کرد: جوانان فعال تشکل‌های علمی حوزه محیط زیست با وجود ظرفیت های بالا و تجربیات فراوان، متاسفانه در دولت‌های گذشته با بی توجهی زیادی روبرو بوده اند. مدیران سازمان محیط زیست متاسفانه این ظرفیت های بزرگ خلاق و جوان در کشور را نشناخته و فرصت‌های خود برای استفاده بهینه از این شبکه را از دست داده اند. جوانانی که حضورشان در کنار تجربیات کارشناسان و مدیران می‌تواند به نیرویی موثر برای حفاظت از محیط زیست تبدیل شود.

وی افزود: در واقع جوانان و فعالین علمی محل اثر برای تبدیل مدیریت سنتی به مدرن مدرن بوده و خلاقیت ها و تجربیات روز جهانی را می توانند در کشور پیاده سازی کنند. لذا وقت آن فرا رسیده است، پیرو تلاشهای صورت گرفته توسط فعالان علمی جهت احقاق حضور فعالان علمی جوان در عرصه های مدیریتی کشور، سازمان حفاظت محیط زیست نیز توجه ویژه‌ای به مقوله جوانان داشته باشد.

شیخی تصریح کرد: بدنه سازمان حفاظت محیط زیست به شدت نیازمند این موضوع است که فعالان علمی دانشجویی به عنوان دستیاران و مشاوران مدیران ستادی و استانی فصل نوینی از اقدامات را در حوزه محیط زیست رقم بزنند. امید است با توجه ویژه به این موضوع بتوانیم نسلی از مدیران متخصص و آگاه را در عرصه های مدیریتی حوزه های محیط زیست و علوم مرتبط با آن را در کشور بپرورانیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول