اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

دوره‌گردی آمریکایی‌ها برای جلب حمایت از اوکراین

گروهی از قانون‌گذاران آمریکایی قصد دارند با سفر به کشورهای مختلف، آن‌ها را به حمایت از اوکراین ترغیب کنند.

دوره‌گردی آمریکایی‌ها برای جلب حمایت از اوکراین

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروهی از قانون‌گذاران دموکرات آمریکا قصد دارند با هدف جلب بیشتر حمایت‌ها از اوکراین به کشورهای مختلف سفر کنند.

به نوشته وبگاه خبری «هیل»، این گروه که چهار سناتور و یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا را شامل می‌شود قرار از در سفری ۹ روزه به کشورهای لهستان، هند، آلمان و امارات متحده عربی سفر کنند.

«مارک کِلی» سناتور دموکرات ایالت آریزونا در ایمیلی این برنامه سفر را اعلام کرد اما بیان داشت به‌دلیل مسائل امنیتی نمی‌تواند جزئیات بیشتری ارائه کند.

کلی به‌همراه دیگر قانون‌گذاران شرکت‌کننده در این سفرها در بیانیه‌ای نوشتند:‌‌ «این هیأت قدرتمند کنگره، فرصت خواهند داشت با رهبری نیروهای آمریکایی در لهستان دیدار کنند تا دریابند که آمریکا به چه شکل می‌تواند از اوکراین و متحدان ناتو در برابر جنگ بدون هشدار قبلی و بی‌دلیل روسیه حمایت کنند».

در این بیانیه آمده است: «به‌علاوه، این هیأت با شماری از رهبران خارجی مهم در لهستان، امارات متحده عربی، هند، نپال و آلمان دیدار خواهند داشت تا روابط با این کشورها را در این دوره تشدید تنش‌های بین‌المللی تقویت کنند».

به غیر لهستان که یکی از متحدان نزدیک آمریکا در ناتو علیه روسیه است، سایر کشورهای نامبرده از حمایت قاطع از رژیم کی‌یف خودداری کرده‌اند.

به نوشته هیل، در این میان، هند همچنان به واردات نفت روسیه ادامه داده و هنگام رأی‌گیری برای تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز رأی ممتنع داده بود.

از سوی دیگر، کشورهای فروشنده نفت در حاشیه خلیج فارس دربرابر درخواست آمریکا برای افزایش تولیدات خود جهت کاهش بهای سوخت ناشی از تحریم روسیه، خودداری کرده‌اند.

آلمانی‌ها نیز با وجود عضویت در ناتو و تعلیق پروژه گاز مشترک با روسیه موسوم به «نورد استریم ۲»، همچنان معادل روزانه یک میلیارد دلار، از روسیه سوخت دریافت می‌کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول