اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

آخرین جزئیات از ۵۶۳ خودروی توقیف شده در لرستان/ مدیرکل بازرسی : بخش زیادی از خودروها تعیین تکلیف شدند

مدیرکل بازرسی لرستان گفت: تعدادی از خودروها که مراحل مختلف رسیدگی آنها انجام و یا حکم عفو آن‌ها صادر شده، به صاحبان اصلی اعاده می‌شود و بخش زیادی از خودروها پس از قیمت‌گذاری، سیر مراحل قانونی آن برای واگذاری انجام خواهد شد.

آخرین جزئیات از  ۵۶۳ خودروی توقیف شده در لرستان/ مدیرکل بازرسی : بخش زیادی از خودروها تعیین تکلیف شدند

خبرگزاری فارس لرستان، طی چند هفته قبل سوژه‌ای مبنی بر ابهام در سرنوشت ۵۶۳ خودروی توقیف شده در سازمان اموال تملیکی توسط رسانه‌های لرستان از جمله خبرگزاری فارس مطرح و پیگیری شد.

پس از این موضوع مباحثی همچون استفاده رانتی برخی افراد از این خودروها در فضای مجازی بیان شد و دستگاه‌های اجرایی ذیربط از جمله اموال تملیکی و تعزیرات واکنش‌هایی را نسبت به این موضوع داشتند، اما در نهایت سرنوشت این خودروها در هاله‌ای از ابهام باقی ماند.

بنا بر رسالت خبرگزاری فارس و پیگیری تعیین تکلیف خودروهای توقیفی، با مدیرکل بازرسی لرستان گفت‌وگویی داشتیم تا از آخرین جزئیات این موضوع مطلع شویم.

سعید رازانی با بیان اینکه به دنبال بحث‌هایی که در خصوص تعیین تکلیف اتومبیل‌های حامل کالای قاچاق به وجود آمده بود، جلسات متعددی در این زمینه تشکیل شد، افزود: سوال اساسی که وجود داشت و باید پیگیری می‌شد این بود که اکنون اتومبیل‌ها کجا هستند؟

وی خاطرنشان کرد: برای بررسی این موضوع، جلسات زیادی توسط اداره‌کل بازرسی با تعزیرات، اموال تملیکی و نیروی انتظامی برگزار شد.

مدیرکل بازرسی لرستان به همکاری خوب اداره‌کل تعزیرات و نیروی انتظامی در بررسی پرونده‌ها اشاره و تصریح کرد: مشخص شد که ماشین‌هایی که دارای پرونده در خصوص حمل کالای قاچاق هستند، تعدادی از آن‌ها در پارکینگ مرکز استان و تعدادی نیز در پارکینگ‌های شهرستان‌های محل کشف قرار دارند.

رازانی بیان داشت: به طور نمونه ممکن است اتومبیلی در الیگودرز کشف شده و با توجه به بعد مسافت و نبود پارکینگ متمرکز، در پارکینگ متعلق به نیروی انتظامی این شهرستان پارک شده‌اند.

وی ادامه داد: با بررسی‌هایی که نیروی انتظامی به عمل آورد و اداره تعزیرات پرونده‌ها را تک به تک بررسی کرد،  تقریبا کار به اتمام رسیده و محل پارک بیش از ۴۰۰ دستگاه اتومبیل چه در پارکینگ مرکز و چه در پارکینگ دیگر شهرستان‌ها مشخص شده است.

مدیرکل بازرسی لرستان از صدور احکام برای خودروهای بدون پرونده خبر داد و گفت: برای تعدادی از اتومبیل‌ها که سابقه آن‌ها در اداره اموال تملیکی موجود نبود، احکام در اختیار این مجموعه قرار گرفت و در آخرین جلسه از سوی آقای رستمی مدیرکل اموال تملیکی لرستان عنوان شد که احکامی را که لازم داشتیم در اختیار این مجموعه قرار گرفته است.

رازانی بیان داشت: در حال حاضر تلاش‌هایی توسط اموال تملیکی در حال انجام است تا امر قیمت‌گذاری و ارزیابی این اتومبیل‌ها انجام شود تا بعد از این مهم، طبق مقررات به مرور فروخته خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه به محض قیمت‌گذاری، امر واگذاری و فروش اتومبیل‌هایی که حکم مصادره و ضبط آن‌‌ها به نفع دولت صادر شده انجام می‌گیرد، افزود: تقریبا با این اقدام کار به اتمام خواهد رسید و این نگرانی در خصوص محل نگهداری اتومبیل‌های توقیفی به پایان می‌رسد.

مدیرکل بازرسی لرستان تصریح کرد: تعدادی از خودروها که مراحل مختلف رسیدگی آنها انجام و یا حکم عفو آن‌ها صادر شده، به صاحبان اصلی اعاده می‌شود و بخش زیادی از خودروها پس از قیمت‌گذاری، سیر مراحل قانونی آن برای واگذاری انجام خواهد شد.

رازانی اظهار امیدواری کرد که بخش نهایی کار هر چه سریع‌تر توسط اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی انجام شود.

وی در پایان از رسانه‌های لرستان و زحمات همه خبرنگاران برای پیگیری این موضوع تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول