اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

تشکیل جلسه شورای هماهنگی هفته ملی جمعیت/ بانکی پور: باید شاهد حضور فعال مادران در جامعه باشیم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید پرسید ما چقدر به زنان جامعه خدمت ارائه می کنیم، آیا امروز در همین جلسات ما می تواند مادری با یک فرزند حضور داشته باشد،قطعا باید چنین موضوعاتی به فرهنگ در جامعه مبدل شوند.

تشکیل جلسه شورای هماهنگی هفته ملی جمعیت/ بانکی پور: باید شاهد حضور فعال مادران در جامعه باشیم

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، نخستین نشست شورای هماهنگی هفته ملی جمعیت در تهران برگزار شد. در این نشست امیرحسین بانکی پورفر، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی  در اظهارکرد: ۴ میلیون تک فزرند در کشور داریم که درباره آنها کسی صحبت نمی‌کند، باید تلاش کرد که این خانواده‌ها از تک فرزندی عبور کنند و به فکر افزایش جمعیت باشند.

وی افزود: باید پرسید ما چقدر به زنان جامعه خدمت ارائه می کنیم، آیا امروز در همین جلسات ما می تواند مادری با یک فرزند حضور داشته باشد،قطعا باید چنین موضوعاتی به فرهنگ در جامعه مبدل شوند، باید حضور مادران در جامعه دیده شود آن هم با فرزند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تأکید کرد: ما تنها شهرها را برای مردان ایجاد کرده ایم، این مادران تنها احترام نمی‌خواهند بلکه خدمات نیز باید ارائه شود، سوال این است آیا توانسته ایم شهرهایمان را برای حضور مادران آماده کنیم؟

در ادامه نیز سید کاظم فروتن، دبیر ستاد ملی جمعیت نیز خاطرنشان کرد:  بحث خانواده و جمعیت بسیار مهم است و دشمنان روی آن توجه بسیار دارند، آنها در تلاشند تا بتوانند بنیان خانواده را نابود کنند.

دبیر ستاد ملی جمعیت تأکید کرد: باید جبهه مردمی فعال در حوزه جمعیت را دنبال کنیم و این اصل ماجرا است، چرا که این یک حرکت مردمی است و اگر هم مسئولی تغییر کنند مردم پشت این ماجرا قراردارند.

 در ادامه حجت الاسلام ساکی، دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت با اشاره به فعالیتهای شورای راهبردی جمعیت و خانواده حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: از سال گذشته، این شورا با حضور فعالان حوزه جمعیت جلساتی را تشکیل داده و به فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: ما برنامه ۵ ساله ستاد راهبری جمعیت و خانواده حوزه‌های علمیه را طراحی و احتمالا در روزهای آتی رونمایی کنیم.

حجت الاسلام ساکی با اشاره به برخی مشکلات پیش روی شورای راهبردی، خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که می توان به آن ورودکرد مساله آسیب های تک فرزندی است به طوری که بین ۲۰ تا ۲۷ آسیب برای آن برشمرده اند.

وی تأکید کرد: ما در این مجمع آمادگی داریم که در خدمت تمامی دوستان باشیم، دنبال آرم و برند نیستم و می خواهیم از آلام و دردهای مردم در این موضوع بکاهیم.

حجت الاسلام ساکی ادامه داد: سوال دوم این است که آیا مساله ناباوری با تغذیه و غذا در کشور ارتباط مستقیمی دارد؟ این قصه بسیار قابل تأمل است و باید پاسخی در این باره داده شود.

دبیر مجمع ملی جمعیت مناسبت این هم اندیشی و نشست را هماهنگی مسئولین دانست و افزود باید مسئولان دلسوز کشور به صورت هماهنگ و جبهه ای عمل نمایند و زمانی جبهه ای عمل نمودن معنا دارد که مردم در میدان حضور فعال داشته باشند.

دبیر مجمع ملی جمعیت افزود: درعرصه جمعیت باید توجه ویژه ای به سلول بنیادی جامعه یعنی خانواده داشته باشیم آسیب های وارده به این سلول بنیادی نظیر تنزل جایگاه مادری قتل جنین و امثالهم باید ریشه یابی و به شکل مسئله محورانه حل شود.

در ادامه دبیر ستاد راهبری جمعیت و خانواده حوزه های علمیه افزود: در سیستم آموزشی ما آیا پدر و مادر هم تربیت می شود یا صرفاً نیروی کار تربیت می‌شود.

در انتهای این جلسه با حضور بانکی پور دبیر کمیسیون جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی و فروتن دبیر ستاد ملی جمعیت روزهای هفته جمعیت با هم اندیشی مدعوین نامگذاری شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول