اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

شانس حضور ۲۷ همدانی در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲

معتبرترین رویداد ورزشی قاره کهن، شهریورماه امسال به میزبانی چین برگزار می‌شود که ۲۷ ورزشکار همدانی رویاهای خود برای رسیدن به این مسابقات را جست‌وجو می‌کنند.

شانس حضور ۲۷ همدانی در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲

خبرگزاری فارس-همدان: نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی در ۴۰ رشته ورزشی شامل ۶۱ نوع ورزش و ۴۸۲ ماده نوزدهم شهریور تا سوم مهرماه سال جاری در هانگژو چین برگزار خواهد شد و ورزشکاران استان به دنبال کسب سهمیه برای حضور در المپیک آسیایی ۲۰۲۲ هستند.

طبق اعلام مسئولین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، ورزشکاران کشورمان در رشته‌های دوومیدانی، بسکتبال، بوکس، شمشیربازی، والیبال، تیراندازی، قایقرانی، وزنه‌برداری، کشتی، تکواندو، کاراته، کوراش، ووشو، ورزش های صعودی، کبدی، اسکیت، تیراندازی باکمان، فوتبال، هندبال، شنا-شیرجه-واترپلو، ژیمناستیک، دوچرخه سواری، شطرنج، بازی‌های الکترونیک، سپک تاکرا و تنیس روی میز به رقابت با حریفان در این مسابقات خواهند پرداخت.

۲۷ ورزشکار از استان همدان شانس حضور در این دوره از بازی‌های آسیایی را دارند و باید دید دست آخر چند ورزشکار از دیار هگمتانه در هانگژو حاضر خواهند شد.

*هشت همدانی در جاکارتا

در دوره قبلی بازی‌های آسیایی که در جاکارتا برگزار شد، آذر کولیوند در کوراش، مه لقا جام‌بزرگ در تیراندازی و حمید میرزایی در کبدی، فرود ظفری در ووشو، مریم امیدی، آرزو حکیمی و مریم کرمی در قایقرانی و مبینا عزیزی در جودو هشت ورزشکار همدانی اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا بودند که در نهایت کاروان ورزش همدان در قالب کاروان تیم‌های ملی کشورمان در بازی‌های آسیایی 2018 صاحب یک نشان طلا، چهار نقره و دو برنز شد.

در جاکارتا حمید میرزایی با تیم ملی کبدی مدال طلا، فرود ظفری در ووشو نشان نقره، مریم کرمی در قایقرانی نشان‌های نقره و برنز، مریم امیدی در قایقرانی دو مدال نقره و مه لقا جام‌بزرگ در تیراندازی نشان برنز کسب کردند.

همچنین بیژن حیدری، هادی سالم و بهاره سیفی سه داور اعزامی و قائم میرابیان، وحید خراقانی و زهرا بهرامیان مربیان اعزامی استان به این رقابت‌ها بودند.

*جهش در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴

در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ هم هشت همدانی در این رویداد حاضر بودند که نسبت به چهار سال قبل از آن در گوانگژو، سه نفر بیشتر بود.

میثم مصطفی‌جوکار در کشتی، آرمین تشکری در والیبال، آرزو حکیمی در قایقرانی، ساسان شهسواری و مه لقا جام‌بزرگ در تیراندازی پنج ورزشکار استان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچوان کره جنوبی بودند.

همچنین علیرضا خلیلی در شنا، زهرا نجاتی در والبال نشسته و حمید اسلامی در دومیدانی نابینایان و کم بینایان سه نماینده استان در بازی‌های پارآسیایی بودند.

*چند همدانی به چین می‌روند؟

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در گفت‌وگو با فارس از شانس حضور ۲۷ ورزشکار این استان در بازی‌های آسیایی و پارآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو خبر داد و اظهار کرد: کمتر از پنج ماه دیگر به نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی باقی مانده و همچون دوره‌های قبلی اداره کل ورزش و جوانان استان با تشکیل کارگروه و کمیته‌های تخصصی، حمایت از ورزشکاران مستعد حضور در المپیک آسیایی را در دستور کار قرار داده است.

علی ضمیری تصریح کرد: ۲۷ ورزشکار از استان برای حضور در این رویداد شانس دارند که ۱۱ نفر از این تعداد را بانوان تشکیل می‌دهند. همچنین هفت ورزشکار شانس حضور در بازی‌های پارآسیایی ۲۰۲۲ در رشته‌های والیبال نشسته، گلبال و دوومیدانی را دارند.

وی با بیان اینکه برای حمایت از ورزشکاران استان همدان اعزامی به هانگژو برنامه داریم، عنوان کرد: برای حمایت از ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی و پارآسیایی کمیته تخصصی جهت شناسایی و معرفی چهره‌های برتر تشکیل داده‌ایم.

معاون اداره ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه هیات‌های ورزشی باید با ارتباط با فدراسیون‌ها به دنبال حمایت از قهرمانان خود باشند، افزود: بانوان همدانی همانند مردان در تلاش هستند تا سهمیه حضور در این رقابت‌ها را برای استان کسب کنند و امیدواریم همجون سنوات قبل در این امر موفق باشند.

وی تاکید کرد: خروجی ورزش و اینکه تا چه اندازه دستگاه ورزش، هیات‌ها، قهرمانان و مربیان موفق بوده‌اند در چنین رویدادهای مهمی مشخص می‌شود و هدف ما این است که همچون دوره‌های قبل، قهرمانان ما عناوین رنگارنگی به دست بیاورند.

*نیاز به تعامل با دستگاه‌های اجرایی

ضمیری در ادامه به تعامل با دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و افزود: این موضوع می‌تواند ظرفیت خوبی را برای رشد رشته‌های مختلف ورزشی ایجاد کند و نباید از این پتانسیل مهم غافل شد.

وی با اشاره به تعامل با نهادهایی چون دانشگاه و سپاه انصارالحسین(ع) خاطرنشان کرد: برای حفظ و تداوم موفقیت ورزشکاران در عرصه‌های ملی و فراملی نیازمند حمایت سایر دستگاه‌های اجرایی هستیم.

معاون دستگاه ورزش همدان با بیان اینکه زیرساخت‌ها الزام توسعه یک رشته است و زمانی می‌توان برخی رشته‌های مدال‌آور همچون تیراندازی را توسعه داد که فضاهای زیرساختی آن مهیا شود گفت: اگر این مهم از طرف سایر دستگاه‌ها انجام شود زودتر از آنچه که فکر کنیم می‌توانیم شاهد توسعه و موفقیت در میادین مهم باشیم.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول