اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

توزیع ۲۸ هزار بسته معیشتی در ماه مبارک رمضان در مرکزی

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان توزیع بیش از ۲۸ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۴ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت که به شکل محله محور و با استفاده از ظرفیت قرارگاه‌های محله محور سپاه انجام می‌شود.

توزیع ۲۸ هزار بسته معیشتی در ماه مبارک رمضان در مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی امشب در آیین رزمایش کمک مؤمنانه شهرستان محلات اظهار کرد: خدمت صادقانه به مردم و ولی‌نعمتان انقلاب و دفاع همه‌جانبه از ارزش‌های اسلامی مهمترین رسالت سپاه و بسیج است که با تکیه بر بیانات مقام معظم رهبری و رویکرد انقلابی و مردمی سپاه انجام می‌شود و سپاه در دهه پنجم به سمت قوی شدن در همه ابعاد و خودکفایی گام برمی‌دارد.

وی افزود: سپاه با پشتوانه بسیج همواره در کنار مردم و متعلق به مردم است و در بحران‌ها و مقاطع مختلف وفاداری خود به ملت و نظام اسلامی را نشان داده و آن چیزی که توانسته سپاه را در مأموریت‌ها موفق کند ایمان، عمل صالح و معنویت مبتنی بر اسلام ناب محمدی است و کارنامه موفق سپاه در عرصه‌های مختلف نمایشگر هویت و ظرفیت‌های عظیم ملت ایران است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه یکی از مهمترین دلایل موفقیت‌های بسیج در طول سال‌ها مسجد محوری عمل کردن است، ادامه داد: بسیجیان با رویکرد مسجد محوری در راستای خنثی‌سازی توطئه‌ها و تبدیل کردن تهدیدات به فرصت‌ها اقدام می‌کنند و بسیج با روحیه ما می‌توانیم دستاوردهای زیادی خلق کرده و امروز در گام دوم انقلاب احیای کارکرد مساجد و رویکرد مسجد محوری توسط بسیج باقوت دنبال می‌شود.

کریمی اضافه کرد: تشکیل قرارگاه‌های محله محور با رویکرد بسیج از مهمترین اقدامات در این راستا است که در استان مرکزی بیش از ۵۰ قرارگاه محله محور تشکیل شده و در راستای حل مشکلات مردم و خدمت‌رسانی با محوریت مساجد و ائمه جماعت و البته حضور فعال خود مردم گام برمی‌دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های بسیج در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: یکی دیگر از اقداماتی که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و با محوریت مساجد انجام می‌شود تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم پایه است که در استان مرکزی بیش از ۷۶۰ صندوق تشکیل شده و در ۲۰۰ عرصه اشتغال‌زایی فعالیت می‌کنند که دستاورد فعالیت این صندوق‌ها در سال گذشته اشتغال‌زایی بیش از ۱ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی پایدار است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: نهضت کمک مؤمنانه از مهمترین اقدامات سپاه و بسیج در طی دو سال اخیر است که در استان مرکزی تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار بسته معیشتی توزیع شده و در مناسبت‌های مختلف این اقدام خداپسندانه انجام می‌شود.

کریمی خاطرنشان کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان توزیع بیش از ۲۸ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۴ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت که به شکل محله محور و با استفاده از ظرفیت قرارگاه‌های محله محور سپاه انجام می‌شود و بیش از ۵۰۰ گروه جهادی در این مرحله از رزمایش کمک مؤمنانه نقش‌آفرینی می‌کنند.

توزیع ۴۱ هزار بسته معیشتی در محلات

فرمانده سپاه ناحیه محلات نیز اظهار کرد: در راستای تحقق سند اعتلای بسیج تشکیل قرارگاه‌های محله اسلامی در دستور کار سپاه قرار گرفته که با محوریت مساجد و ائمه جماعت در دستور کار قرار گرفته و پایگاه‌های بسیج بازوی اجرائی و عملیاتی قرارگاه‌ها هستند.

حسین رضایی بیان کرد: احیای کارکردهای مختلف مساجد و گام برداشتن برای حل مشکلات مردم از اهداف تشکیل قرارگاه‌های محله اسلامی است که دستاورد این قرارگاه‌ها باید نشان دادن کارآمدی اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی در جامعه است.

وی افزود: رویکرد سپاه و بسیج در اجرای برنامه‌ها خدمت به مردم و جهاد تبیین با رویکرد امیدآفرینی است و بسیج برای خدمت‌رسانی به مردم همواره در صحنه است.

فرمانده سپاه ناحیه محلات ادامه داد: در راستای خدمت‌رسانی به مردم در شهرستان محلات بیش از ۷۰ گروه جهادی سازمان‌دهی شده که در عرصه‌های مختلف محرومیت‌زدایی، سازندگی، اشتغال‌زایی، بهداشت و درمان، اقتصاد مقاومتی، نهضت کمک مؤمنانه، آموزشی، کشاورزی، فرهنگی و خدماتی خدمت‌رسانی می‌کنند.

رضایی با اشاره به اینکه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال بیش از ۱۲۳ صندوق قرض‌الحسنه مردم پایه در شهرستان محلات ایجاد شده، گفت: به برکت نقش‌آفرینی صندوق‌ها بیش از ۴۰۰ اشتغال‌زایی پایدار ایجاد شده و رویکرد اشتغال‌زایی در سال جاری با توجه به اهمیت تحقق شعار سال باقوت ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: در راستای نهضت کمک مؤمنانه بیش از ۱۷ مرحله رزمایش کمک مؤمنانه در محلات برگزار شده که بیش از ۴۱ هزار بسته معیشتی تاکنون توزیع شده و همچنین در این راستا بیش از ۹۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان هدیه داده شده است.

فرمانده سپاه ناحیه محلات اضافه کرد: اجرای طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی یکی دیگر از عرصه‌های فعالیت بسیجیان است که علاوه بر توزیع ماسک رایگان، ضدعفونی و راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت تمرکز بر واکسیناسیون انجام شد که در شهرستان محلات ۳ مرکز واکسیناسیون راه‌اندازی شد و خدمت‌رسانی جهادگران بسیجی همچنان ادامه دارد.

وی گفت: امروز به مناسبت میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه‌السلام رزمایش کمک مؤمنانه محلات با حضور سردار کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی و مسئولین شهرستان در محل مجموعه ورزشی ۹ دی کوی رسالت برگزار شد که در این رزمایش بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی تحویل مدیران قرارگاه‌های محله اسلامی شهرستان می‌شود که به شکل هدفمند توزیع شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول