اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مهم‌ترین چالش هنر انقلاب کوتاهی در آموزش است

یکی از چهره‌های برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان گفت: هنر انقلاب آنگونه که باید در استان آموزش داده نشده حال این کوتاهی می‌تواند از طرف هنرمند یا از طرف دستگاه‌های متولی باشد که نتوانستیم آنگونه که باید نیروی جوان هنرمند انقلابی در استان تربیت کنیم.

مهم‌ترین چالش هنر انقلاب کوتاهی در آموزش است

محمد آهنگر یکی از چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان خوزستان در حوزه عکاسی، در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: هنرمند یعنی کسی که خدا این موهبت را به او داده است تا خلاقانه‌تر و حساس‌تر به یک موضوع نگاه کند.

وی افزود: تعهد یک هنرمند در برابر این همه زیبایی خدادادی در پرورش واژه‌ها، قلم، رنگ‌ها و موسیقی این است که کلام و هنر تأثیرگذاری داشته باشد.

چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان گفت: تعهد یعنی صداقت در هنر؛ اینکه به جایی برسیم که محتوای هنر برای رضای خدا باشد و دروغی در آن نباشد، سندیت داشته باشد و در مسیر رشد و کمال انسان باشد.

وی ادامه داد: هنر انقلاب چیزی جز رشد و بالندگی انسانیت نیست. حواسمان باشد هنر ما به نفع جبهه خاصی تمام نشود. هنر چیزی است که برای آیندگان می‌گذاریم.

محمد آهنگر تصریح کرد: هنر متعهد از نظر من چیزی فراتر از چارچوب‌شکنی، خلاقیت صرف و محتواست. حواسمان باشد چه چیزی را به خورد جامعه می‌دهیم و در قلب و جان انسان‌ها می‌نشانیم

 وی بیان کرد: هنر انقلاب در بین هنرمندان جایگاه خوبی دارد و توانسته اتفاقات خوبی در این زمینه رقم بزند

آهنگر اذعان کرد: مهم‌ترین شاخصه حوزه هنری انقلاب اسلامی حمایت از هنرمندان بوده و فضای فعالیت هنری ایجاد کرده است‌.

وی عنوان کرد: حمایت‌های حوزه هنری سبب شده هنرمند و مخاطب ارتباط خوبی برقرار کنند، مردم به دنبال اتفاقات هنری هستند و باید با زبان هنر با آنها صحبت کرد.

چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان خوزستان گفت: هنرمند انقلابی باید به مسائل جهانی ورود کند و هنر انقلابی در عرصه بین الملل به نمایش درآید. باید راهکاری اندیشید تا بتوان این ادبیات را بین المللی کرد و با مدیریت خوب می‌توان این هنر را به منطقه صادر کرد.

وی در خصوص اینکه برخی معتقدند که هنر انقلابی، مردمی نیست، اظهار کرد: اگر هنرمندی بتواند با ایده‌های خوب هنر خود را هدایت کند حتماً مردم حمایت می‌کنند. در هنر، این ایده‌ای ناب هستند که هنر را مدیریت می‌کنند و اگر ایده خوب نباشد هنرمند به در بسته می‌خورد.

محمد آهنگر در مورد جوانان هنرمند امروزی کشور گفت: هنرمندان جوان ما در عرصه‌های مختلف هنری تلاش‌های بسیار تحسین‌برانگیزی را دارند. همچنین توانایی‌های ستودنی و چشمان تیزبین و نکته‌سنجی دارند. علاوه بر این، آگاهی و شناخت بسیار خوبی در عرصه‌های هنری به دست آورده‌اند.

وی اضافه کرد: جوانان امروزی کشور دارای سرمایه بسیار ارزشمند خلاقیت و نگاه هنری هستند که خداوند به آن‌ها عطا کرده است. همراه با این توانایی‌ها فعالیت‌های جسورانه‌ای از خود نشان می‌دهند که نشان از توانایی‌های سازنده‌ آن‌ها دارد.

آهنگر اذعان کرد: جوانان هنرمند انقلابی امروزی اگر فرصت‌های خوبی در اختیارشان قرار گیرد، بی‌شک می‌توانند آثار بسیار ارزنده‌ای را در رابطه با معارف انقلاب اسلامی خلق کنند. به این ترتیب، معارف انقلاب بهتر شناخته و در اختیار علاقه‌مندان به انقلاب، چه در میان مردم کشور خودمان و چه در میان مردم دیگر کشور‌های جهان، قرار می‌ گیرد.

وی به برخی از مشکلات هنرمندان انقلابی در سطح استان اشاره کرد و افزود:  علاوه بر مشکلات مالی که عمده مشکلات هنرمندان استان است کوتاهی‌هایی نیز در آموزش به چشم می‌خورد، در واقع یعنی هنر انقلاب آنگونه که باید در استان آموزش داده نشده حال این کوتاهی می‌تواند از طرف هنرمند یا از طرف دستگاه‌های متولی باشد که نتوانستیم آنگونه که باید نیروی جوان هنرمند انقلابی در استان تربیت کنیم که این مشکل اساسی است و باید توجه بیشتری به آن شود.

به گزارش خبرگزاری فارس،  غدیر زاده دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان، رسول حق‌جو در حوزه هنرهای تجسمی (با گرایش پوستر)، محمد آهنگر در حوزه عکس، سید علیرضا شفیعی در حوزه شعر، مجتبی رستمی‌فر در حوزه تئاتر، فاطمه‌سادات میرعالی در حوزه ادبیات پایداری، ایوب سنگی در حوزه هنرهای تصویری، مجموعه رسانه بیداری در حوزه پژوهش و سید محمد موسوی در حوزه تصویربرداری و فیلم‌سازی را به عنوان چهره‌های برتر هنر انقلاب اسلامی استان در سال گذشته معرفی کرد.

محمد آهنگر از جمله هنرمندان فعال در حوزه عکاسی است که فعالیت خود را از سال 90 آغاز کرده است. وی چندین تندیس و جایزه ملی و بین المللی در حوزه عکاسی دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول