اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

نماینده مجلس: وضعیت انتصابات در البرز رضایت‌بخش نیست

نماینه مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با اشاره به اینکه وضعیت انتصابات در البرز رضایت بخش نیست، گفت: بخشی از این نارضایتی مربوط به مدیران غیر بومی است، این موضوع زیبنده البرز با این حجم از منابع انسانی نیست‌.

نماینده مجلس: وضعیت انتصابات در البرز رضایت‌بخش نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مهدی عسگری، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ضمن اشاره به گزارش عملکرد دو سال گذشته خود در مجلس شورای اسلامی، گفت: پیگیری‌های مثبتی در مسائل استانی در دستور کار قرار گرفت که به نتیجه رسید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در راستای هوای پاک اقداماتی در دستور کار قرار گرفت، افزود: شعاع ۱۲۰ کیلومتری اشتهارد از فضای صنعتی خارج شده است؛ ۴۰۰ شرکت در اشتهارد در نزدیکی مناطق مسکونی هستند که پیگیری‌هایی در این خصوص صورت گرفته و تایید مطالبات انجام شده است.

نماینده مردم کرج، فردیس اشتهارد و آسارا با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی پیام مصوب شده که خارج از شعاع ۱۲۰ کیلومتری باشد، تصریح کرد: یک سری موضوعات مهمی داریم که طی مکاتبه ای از سوی استاندار و نمایندگان تصویب و به رییس جمهور اعلام شد؛ طی این مکاتبات درخواست داشتیم با توجه به شرایط استان، البرز خارج از شعاع ۱۲۰ کیلومتری قرار بگیرد.

عسگری با اشاره به اینکه وضعیت انتصابات در البرز رضایت بخش نیست، گفت: بخشی از این نارضایتی مربوط به مدیران غیر بومی است، این موضوع زیبنده البرز با این حجم از منابع انسانی نیست‌.

وی با اشاره به مطرح شدن مسائلی همچون ورود نمایندگان در انتصابات، تصریح کرد: حتی اگر یک مورد انتصاب از سوی نمایندگان صورت گرفته است باید علنی اعلام شود؛ این موضوع صحت ندارد. در حالی مردم نیز خواستار این هستند در برخی امور نمایندگان دقت نظر و نظارت داشته باشند.

این نماینده مجلس یادآور شد: البته شرایطی پیش آمدعه که شخصی برای مدیریت یک اداره کل معرفی می‌شود که دارای شاخصه ها و ملاک‌های کافی برای حضور در این پست و سمت نیست، در این موارد نمایندگان ورود کرده و اجازه نمی‌دهند افرادی که بنا به سابقه فعالیت و بررسی رزومه آن‌ها فاقد صلاحیت هستند در استان مدیریت کنند.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه بخشی از تخصیص اعتبارات ملی نیازمند پیگیری مدیران استانی است، خاطرنشان کرد: سهم ما از اعتبارات ملی پایین بوده است؛ امیدواریم این روند بهبود پیدا کند.

عسگری با اشاره به اینکه انتظار داشتیم زمان بیشتری برای استان البرز از سوی رییس جمهور گذاشته شود، گفت: به دلایلی این اتفاق نیفتاد.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای سرانه‌ها در البرز، گفت: در سفر ریاست جمهوری از پروژه مترو بازدیدی صورت گرفت و وعده‌های خوبی در این خصوص داده شد؛ خط دو ایستگاه طالقانی تا گلشهر مصوب شده بود که بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما دغدغه ما تمام خط است که مقرر شد از ایستگاه فردیس رسیدگی و پروژه به ثمر بنشیند.

نماینده مردم کرج و فردیس با بیان اینکه ادامه اتوبان شهید همت تاکید شده است، افزود: در بحث ترافیک و وضعیت موجود در کنار هدر رفت وقت و انرژی مردم، ۴/۵ میلیارد تومان برای ادامه پروژه همت اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: کمک دولت برای این پروژه در بودجه سال آینده صفر بود که پیگیری‌های لازم شد و مقرر کردیم برای سال ۱۴۰۲ نیز از کمک دولت بهره مند شویم و اعتبار ۴۰۰ میلیارد بیشتر شود.

عسگری در بخش دیگری با اشاره به اینکه حق ابه دو برابر و ۱۱۰ میلیون مترمکعب تصویب شده است، خاطرنشان کرد: ۳۰ میلیارد تومان برای تغذیه مصنوعی دشت های البرز تصویب شده است. ۹۲۵ میلیارد تومان نیز مجموع اعتبارات حوزه راه ها بوده است.

وی گفت: از نظر سرانه‌های درمانی وزارت بهداشت نیز به فردیس ۱۵۰ میلیارد تومان، سید الشهدا کرج ۳۰۰ میلیارد تومان، کمالشهر ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد.

نماینده مردم کرج و فردیس با بیان اینکه استان البرز یکی از استان هایی است که انجمن خیرین مدرسه ساز فعالی دارد، عنوان کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه مدرسه های نیمه کاره اختصاص داده شده است.

عسگری در ادامه به موضوع حذف ارز ترجیحی اشاره کرد و افزود: اگر این اتفاق به ناگهان و به صورت یکباره در کشور بی افتد موجب تورم انفجاری خواهد شد؛ همانطور که می‌بینید تنها صحبت از حذف ارز تریجیحی چه بلایی سر قیمت دارو آورده است.

وی یادآور شد: در این رابطه باید مردم در نظر گرفته شود نه مشکل بودجه کشور؛ در مجموع مخالف حف ناگهانی ارز ترجیحی هستم.

انتهای پیام/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول