اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

قدرت اصلی ارتش جمهوری اسلامی ایران اتکا به معنویت است

ارشد نظامی آجا در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه قدرت اصلی ارتش جمهوری اسلامی ایران اتکا به معنویت و ایمان است، افزود: ارتش ایران متکی به خود و نه به هیچ قدرت دیگری در جهان بوده و نخبگان خود را پرورش داده و در میدان عمل به مرحله ظهور رسانده است.

قدرت اصلی ارتش جمهوری اسلامی ایران اتکا به معنویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، امیر سرتیپ دوم ستاد «جلیل شاطری» فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان‌جنوبی ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان ارشد آجا مستقر در استان با نماینده ولی فقیه در استان، اظهارداشت: اگر نگاهی اجمالی و گذرا به پیروزی انقلاب اسلامی داشته باشیم می‌توانیم بفهمیم که تمام استکبار به این نتیجه رسیده بودند که اگر ارتش انحلال پیدا کند قطعاً رژیم نوپای انقلاب اسلامی ایران به نتیجه نمی‌رسد.

وی بیان داشت: با درایت امام خمینی(ره) و فرمان تاریخی ایشان نظم و نصبی در ارتش ایجاد شد که تمام نقشه دشمن را نقش بر آب کرد.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان‌جنوبی با اشاره به بخشی از رشادت‌های فرماندهان ارتش در جنگ تحمیلی، تصریح کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس ۴۰۷ عملیات آفندی و پدافندی توسط نیروهای مسلح انجام شد که ارتش نقش به‌سزایی داشت.

شاطری افزود: بعد از جنگ ارتش با دو موضوع مهم شامل کمبود نیروی متخصص و دوم رسیدن به خوداتکایی با استفاده از تجربیاتی که فرماندهان داشتند روبرو بوده است.

وی گفت: امروز در ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح اگر اقتداری وجود دارد متکی به تجهیزاتی بوده که خود نیروهای آن با تکیه بر دانش خودشان ساخته و هوش نخبگانش بوده است.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همه ارگان‌ها و نهادها در طول این مدت دستخوش تغییراتی بوده‌اند ولی آن نهادی که نسبت به پیام تاریخی حضرت امام پایبند بوده فقط نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده است.

شاطری افزود: پایبندی به اصل ولایت فقیه و تعهد به التزام نسبت به فرمان تاریخی امام که فرمودند ارتش وارد هیچ بازی سیاسی نخواهد شد، خوشبختانه ارتش را امروز به این درک رسانده که مأموریتش سیاسی نبوده بلکه مأموریت آن ملی و فراملی است.

وی با بیان اینکه ارتش با تمام افتخاراتش در بحرانی که برای کشور بر اثر بلایای طبیعی اتفاق افتاد با حرکت خداپسندانه تمام نیروها خود را بسیج و پای کار آورد که اگر این حضور نبود کشور با چالش جدی روبرو می‌شد، یادآور شد: فرماندهان و تمام کارکنان ارتش با تمام افتخاراتی که داشته‌اند هیچ موقع مغرور نشده‌اند.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه امروز ارتش با تمام مشکلاتی که در بعد تجهیزاتی داشته به این نکته رسیده که با توجه به تجهیزات بومی خود یکی از ارتش‌های قدرتمند جهان است، بیان داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران متکی به خود و نه به هیچ قدرت دیگری در جهان بوده و نخبگان خود را پرورش داده و در میدان عمل به مرحله ظهور رسانده است.

شاطری به اتحاد بین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در کنار سایر نیروهای مسلح، ارتش و سپاه دو برادر همزاد بوده که اتحادی بین آن‌ها حکم فرما است شکننده نبوده و هر کسی که بخواهد این اتحاد را بشکند آن را خواهیم شکست.

وی با تأکید بر اینکه ارتش با کمک سایر نیروهای مسلح حامی ثبات و امنیت مرزهای منطقه بوده و قدرت اصلی آن اتکا به معنویت و ایمان است، تصریح کرد: ارتش بعد از ۴۳ سال که از عمر انقلاب می‌گذرد هنوز از خط ولایت خارج نشده چون که محور آن اسلامیت بوده و آن را به معنای واقعی کلمه قبول داشته است.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان‌جنوبی مهم‌ترین ویژگی ارتش که آن را به یک ارتش مکتبی و انقلاب تبدیل کرده ایمان و انقلابی بودن آن ذکر و عنوان کرد: دومین ویژگی که ارتش را در چشم ملت عزیز کرده ارتباط عمیق، خالصانه، مخلصانه، خاضعانه و خاشعانه با مردم است.

شاطری خاطرنشان کرد: امروز ما فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در خراسان‌جنوبی این اطمینان را به مردم می‌دهیم که همانند سایر همرزمان خود در نیروهای مسلح پایبند به ولایت بوده، هستیم و خواهیم بود و در مقابل هرگونه تجاوز پاسخی قاطع در خور شأن متجاوران خواهیم داد.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول