اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

صد درصد نهاده‌های تولید را از سامانه بازارگاه تأمین می‌کنیم

مدیرعامل یک شرکت فرابورسی تولید مرغ مادر گفت: صد درصد نهاده‌های تولید را از طریق سامانه بازارگاه تامین می‌کنیم.

صد درصد نهاده‌های تولید را از سامانه بازارگاه تأمین می‌کنیم

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، رحمن محمدی مدیرعامل شرکت تولید مرغ مادر ماهان که با نماد زماهان در فرابورس حضور دارد، امروز در جریان برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه برای بررسی صورت‌های سال مالی منتهی به 30 آذر 1400 در محل کانون توحید خیابان پرچم در تهران با حضور 84.5 درصد سهامداران برگزار شد، اعلام کرد: بالای 80 درصد نهاده‌های تولید را‌‌‌‌‌‌‌‌ از طریق واردات و حدود 20 درصد را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم از محل تولیدات داخلی خریداری می‌کنیم.

وی تأکید کرد: صد درصد نهاده‌های تولید شامل ذرت دانه‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌ از سامانه بازارگاه تهیه می‌کنیم.

به گفته مدیرعامل زماهان این شرکت بین 3 تا 4 درصد تامین جوجه مادر مرغ گوشتی کشور را از نژادهای راس، آرین و اربراکرز، تامین می‌کند که در حال حاضر 80 درصد جوجه‌ها از نژاد راس  و 20 درصد از بقیه نژادها است.

محمدی این را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم گفت که در این شرکت 479 کارگر مشغول به کار است که البته میزان اشتغال غیرمستقیم چندین برابر این تعداد است.

به گفته وی سالانه حدود 42 میلیون قطعه مرغ مادر گوشتی در این شرکت تولید می‌شود و صد درصد نهاده‌های تولید را‌‌‌‌‌‌‌‌ از سامانه بازارگاه تامین می‌کنیم.

بر اساس مصوبه مجمع سود کسب‌شده به ازای هر سهم 675 ریال بوده است که قرار شد از این مبلغ 500 ریال به عنوان سود بین سهامداران تقسیم شود، همچنین روزنامه ایران و سامانه کدال مرجع آگهی‌های شرکت معرفی شد و پاداش هیات مدیره 200 میلیون تومان و حق حضور اعضای غیرموظف هیات مدیره به ازای هر ماه حداقل دو جلسه 2.4 میلیون تومان، یعنی به ازای هر جلسه 1.2 میلیون تومان در نظر گرفته شد.

همچنین هیات مدیره شرکت مرغ ماهان به مدت دو سال شامل شرکت سرمایه‌گذاری کوثر، سازمان اقتصادی کوثر، شرکت عمران و معین کوثر، مرغ مادر دیزباد و شرکت مرغک انتخاب شدند. همچنین با مصوبه مجمع مشخص شد سود سهامداران در اسرع وقت از طریق سامانه سجام به حساب سهامداران واریز شود.

محمدی، مدیرعامل زماهان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه در صورت حذف ارز ترجیحی 4200 تومان چه اتفاقی در هزینه‌های تولید شرکت روی می‌دهد، گفت: تامین نهادهای تولید جزو وظایف دولت است،‌ البته ریاست جمهوری بارها اعلام کرده است تا زمانی که سازوکار لازم فراهم نشود،‌ ارز ترجیحی حذف نمی‌شود و هنوز بحث تغییر ارز ترجیحی در دستورکار نیست. در مورد ارز ترجیحی نظرات متفاوتی وجود دارد که این مسأله مزایا و معایبی دارد و کسانی که آن را‌‌‌‌‌‌‌‌ تایید می‌کنند صرفا به مزایا توجه می‌کنند و آنها که مخالف هستند به معایب می‌پردازند.

وی این را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم گفت که 40 تا 60 درصد واحدهای تولیدی در طول سال با توقف عملیات تولید مواجه می‌شوند، اما اگر ارز ترجیحی برای نهاده‌های خوراک مرغ حل شود، واحدهای تولیدی داخل فعال می‌شوند. گرچه افزایش نرخ ارز، روی هزینه تمام شده تولید اثر می‌گذارد اما مهم آن است که چگونه آن را‌‌‌‌‌‌‌‌ مدیریت کنیم و همچنین نرخ ارز ترجیحی اگر حذف شود، به صورت یارانه برای دهک‌های کم‌درآمد پرداخت شود تا فشار کمتری به دهک‌های کم‌درآمد وارد شود.

مدیرعامل زماهان گفت: به نظر من اگر ارز ترجیحی حذف شود، اتفاق مبارکی برای صنعت مرغداری خواهد بود، زیرا باعث افزایش رقابت و تکمیل ظرفیت‌های تولید می‌شود.

به گزارش فارس، شرکت تولید مرغ مادر ماهان زیر مجموعه سازمان اقتصادی کوثر و خود سازمان کوثر زیر مجموعه بنیاد شهید است و منافع این شرکت‌ها برای جامعه هدف یعنی خانواده‌های شهدا هزینه می‌شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول