اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نقش تعاونی‌ها در کشور کمرنگ شده است

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس گفت: در سالیان اخیر نقش تعاونی‌ها کمرنگ شده است که امیدواریم با استقرار دولت جدید و همت وزارت تعاون این مهم احیا شود و آثار آن را در فقرزدایی شاهد باشیم.

نقش تعاونی‌ها در کشور کمرنگ شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام محمد سبزی صبح امروز در جریان بازدید از یک شرکت تعاونی در شهرک صنعتی پرندک، تعاونی‌ها را برکتی برای کشور دانست و گفت: گاها ظرفیت‌ها و استعدادهای فردی زیادی وجود دارد اما کار به تنهایی پیش نمی‌رود لذا وجود تعاونی‌ها برای تجمیع این ظرفیت‌ها منشأ برکات خواند بود.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب خصوصاً در مناطق محروم و روستاها، تعاونی‌ها نقش مؤثری ایفا کرده‌اند گفت: وجود تعاونی‌ها باعث بروز و ظهور توانایی افرادی که امکان خصوصی شدن را نداشتند شد و همین امر در توسعه مناطق محروم نقش بسزایی داشت.

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس با قدردانی از سربازان جنگ اقتصادی در عرصه‌های تولیدی خاطرنشان کرد: در سالیان اخیر نقش تعاونی‌ها کمرنگ شده است که امیدواریم با استقرار دولت جدید و همت وزارت تعاون این مهم احیا و آثار آن را در فقرزدایی شاهد باشیم.

معاون تعاون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه تولیدکنندگان را مانند رزمندگان دوران دفاع مقدس دانست و گفت: امروز باید نویان مقام معظم رهبری خصوصاً در نامگذاری سال‌ها در حوزه تولید را به کار بگیریم تا در این زمینه به موفقیت‌های بیشتر دست یابیم.

مهدی مسکنی بر لزوم توجه به چرخه تأمین در کشور گفت و افزود: وزارت کار آمادگی دارد در چرخه تولید، تأمین و توزیع پای کار باشد و برای ایجاد زیرساخت‌های جابجایی بار در حوزه‌های مختلف ریلی، زمینی و هوایی از ظرفیت خود استفاده کند.

وی از استان مرکزی به‌عنوان قطب صنعت و تولید یاد کرد و گفت: ریل‌گذاری در جهت اصلاح بخش قابل توجهی از اقتصاد پویای کشور خصوصاً استان مرکزی در دستور کار وزارت کار و تعاون قرار دارد و در این خصوص آماده همکاری خواهیم بود.

مسکنی با اشاره به اینکه استفاده از روش‌های نوین برای انجام داد و ستدهای تجاری و معرفی نشان‌های تجاری برای تقویت فعالیت تعاونی‌های مرزنشینان در دستور کار دولت است گفت: کارگروهی در وزارتخانه تشکیل شده است تا با کمک اعضاء و مدیران تعاونی‌های مرزی نسبت به اجرایی کردن اهداف مذکور اقدام کنند.

وی با اشاره به نقش مهم تعاونی‌های مرزنشینان در داد و ستدهای بین‌المللی گفت: برای تقویت این حوزه و با مکاتباتی که با نهادهای تصمیم گیر و حوزه اقتصادی وزارت امور خارجه انجام شد این اهداف به زودی محقق می‌شوند.

مدیرعامل شرکت تعاونی نیز با اشاره به آماده‌سازی ۶۰۰ نوع محصول در این شرکت گفت: در حال حاضر این شرکت با ایجاد ۱۰۰۰ شغل مستقیم در سطح بیست استان کشور در حال فعالیت است که با اتمام طرح توسعه این اشتغال افزایش خواهد داشت.

محسن فهیمی پور اظهار کرد: این شرکت محصولات خود را به ۱۵ کشور آسیایی و اروپایی ارسال می‌کند و در اقلیم کردستان عراق نیز دارای شعبه عرضه مستقیم کالا است.

وی از پیش‌بینی افزایش دو برابری حجم صادرات نسبت به سال قبل گفت و افزود: دو طرح توسعه را پیش‌تر به مرحله اجرا درآوردیم و طرح توسعه سوم نیز در شهر صنعتی پرندک در دست اجراست که برای تکمیل آن به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

مدیرعامل شرکت تعاونی با بیان اینکه مشکل سرمایه در گردش این شرکت با حمایت بانک توسعه تعاون رفع شد خاطرنشان کرد: رشد سالیانه ما حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد بوده که تلاش می‌کنیم با اتمام طرح توسعه و افزایش فرآیند تولید این رشد امسال به ۶۰ درصد برسد.

گفتنی است معاون وزیر، نماینده مردم شهرستان ساوه و زرندیه در مجلس و دیگر مسئولان در پایان این جلسه از بخش‌های مختلف این کارخانه و طرح توسعه بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول