اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

شناخت سیره اهل بیت عامل تقرب است

خطیب موقت شهرستان بندرخمیر گفت: قرین بودن با قرآن کریم و نیز شناخت سیره اهل بیت، سبب جامعیت در زندگی و دوری از غبار غفلت می شود

شناخت سیره اهل بیت عامل تقرب است

به گزارش خبرگزاری فارس از خمیر، حجت الاسلام سعید سالاری امام جمعه موقت شهرستان بندرخمیر در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهرستان اظهار کرد: خداوند متعال به انسان‌ها در برخی از امتیازها عنایت کرده و انسان باید این فرصت را غنیمت شمرده و بهترین عمل در طول حیات خویش انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از توفیقات در ماه رمضان قرین بودن با کلام وحی قرآن کریم است، افزود: رسول خدا در بیانی نافذ می فرماید بر شما باد به تلاوت قرآن که بهترین و صحیح ترین مسیر برای سعادت است.

خطیب جمعه شهرستان خمیر گفت: قرین بودن با قرآن کریم سبب جامعیت در زندگی خواهد بود و گرد و غبار غفلت را از آدمی می زداید.
حجت الاسلام سالاری ادامه داد: مانوس شدن با کلام الهی که بهترین و تاثیر گذار ترین لحظات بنده است و جهت آن برخورداری و امتداد این فیض عظیم در دنیا و آخرت است.

وی در بخش دیگر از خطبه نماز جمعه به میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام  اشاره کرد و اضافه کرد : شناخت ابعاد زندگی و سیره ائمه باید سبب تقرب و نزدیکی به اهل بیت علیهم السلام شود.

امام جمعه موقت شهرستان خمیر بیان کرد: سیره امام حسن مجتبی علیه السلام به می آموزد که نباید در نسبت به همنوع خود بی تفاوت باشیم.

حجت الاسلام سالاری ادامه داد: مردم داری، اصلاح بین ذات و حفظ آبروی انسان رفتارهای است که در سیره اهبیت به وفور یافت می شود.

 وی با اشاره  29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گفت : از تمامی کسانی که از کیان انقلاب اسلامی با چشم بیدار و بصیر حفاظت و حراست می کنند تشکر می کنیم.

امام جمعه موقت خمیر در پایان با بیان اینکه چهارشنبه  31 فرودین اولین شب از لیالی قدر است افزود: این فرصت ناب الهی که گاها قابل تکرار نیست را غنیمت شمرده و با  طاعات و عبادات بنده مخلص خدا قرار گیرید.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول